Aktualizacja systemu oraz zmiana taryf za przejazdy komunikacją miejską w Kielcach były przyczyną problemów, które pojawiały się w autobusach i tablicach świetlnych informujących pasażerów o przyjazdach.
Najpierw pod koniec ubiegłego roku w niektórych pojazdach nie było możliwości zapłacenia za bilet kartą płatniczą. Z kolei w poniedziałek (2 stycznia) część tablic przy przystankach wyświetlała błędne informacje dotyczące przyjazdów autobusów.
Barbara Damian, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach przyznaje, że problem z niewłaściwym wyświetlaniem godzin odjazdów pojawił się w poniedziałek (2 stycznia) w godzinach porannych.
– Przyczyną błędnych informacji widocznych na tablicach informacyjnych była aktualizacja oprogramowania jednej z firm, która obsługuje nasze serwery. Do awarii systemu informacji pasażerskiej doszło w godzinach nocnych. Obecnie usterka powinna być już całkowicie usunięta – wyjaśnia.
Ponadto w ostatnim tygodniu ubiegłego roku w niektórych pojazdach komunikacji miejskiej nie można było kupić biletu za pomocą karty płatniczej mimo, że biletomaty zazwyczaj są wyposażone w czytnik do płatności elektronicznych.
– Ten problem był związany z przeprogramowywaniem automatów biletowych w związku z wprowadzeniem nowego cennika za bilety autobusowe. Dane były przesyłane zdalnie, więc w niektórych przypadkach mogły pojawić się chwilowe utrudnienia przy wykonywaniu płatności kartą – stwierdza.
Zgodnie z zapewnieniami Barbary Damian, wszystkie błędy systemu powinny być już naprawione. Jednak pracownicy ZTM będą w najbliższym czasie monitorować sytuacje, by wykluczyć możliwość pojawiania się kolejnych usterek.