Od wtorku (10 stycznia) obowiązują zmiany w organizacji ruchu na trasie S7. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że wykonawca rozpoczyna przenoszenie ruchu na tymczasowe drogi objazdowe, równoległe do starej trasy.
Rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska mówi, że zmiany w organizacji ruchu dotyczą budowanego odcinka S7 Modlin – Czosnów. W pierwszej kolejności zmiany zostaną wprowadzone na jezdni w kierunku Warszawy, za mostem na Wiśle, w Kazuniu Nowym na odcinku ok. 800 metrów. Kierowcy nadal będą mieć do dyspozycji po dwa pasy ruchu, przy ograniczeniu do 50 km/h.
W kolejnych etapach ruch na drogi objazdowe zostanie przełożony: na jezdni w stronę Gdańska, za węzłem Błonie (skrzyżowanie S7 z dk 85), na długości ok. 1,7 km; na ok. 800 metrach za mostem na Wiśle, na jezdni w kierunku Gdańska, przed węzłem Modlin (S7/dk 62); na ok. 600 metrach, na jezdni w kierunku Warszawy, za węzłem Modlin do mostu przez Wisłę na ul. Warszawską pomiędzy Czosnowem a węzłem Błonie, na jezdni w stronę Gdańska, długości ok. 3 km z jezdni prowadzącej ruch w kierunku Warszawy na jezdnię w stronę Gdańska, na długości ok. 3 km, pomiędzy węzłem Błonie a Czosnowem.
Małgorzata Tarnowska zaznaczyła, że wprowadzanie czasowej organizacji ruchu, odbywać się będzie etapowo, do końca stycznia. Zmiany będą obowiązywać przez 12 miesięcy.
Wyłączenie z ruchu odcinków starej drogi pozwoli wykonawcy rozpocząć prace przy budowie nowych, trzypasowych jezdni i obiektów inżynierskich.
BUDOWA TRASY S7 PŁOŃSK – CZOSNÓW
Budowana droga S7 Płońsk – Czosnów przebiega w większości po istniejącym śladzie. Trasa rozpoczyna się na połączeniu z ekspresową obwodnicą Płońska, za istniejącym węzłem Siedlin na przecięciu dróg krajowych nr 7 i 10. Koniec trasy znajduje się w miejscowości Czosnów, jako element projektowanego w ramach odrębnego zamówienia węzła Czosnów. Dodatkowo inwestycja dotyczy nowego przebiegu drogi krajowej nr 62 zlokalizowanej w rejonie węzła Ostrzykowizna w ciągu projektowanej ekspresowej „siódemki”. Budowę podzielono na trzy odcinki: węzeł Siedlin (bez węzła) – węzeł Załuski (bez węzła), długość ok. 12,9 km; węzeł Załuski (z węzłem) – węzeł Modlin (bez węzła), długość ok. 12 km; węzeł Modlin (z węzłem) – węzeł Czosnów (bez węzła), długość ok. 9,7 km. Trasa S7 Płońsk – Czosnów ma być gotowa w 2025 roku.