Budynek Urzędu Miasta w Skarżysku przeszedł gruntowny remont i petenci na nowo są przyjmowani w biurowcu przy ul. Sikorskiego. Przez ostatni rok urząd pracował w budynku przy ul. Legionów.
Remont dotyczył zarówno wnętrz budynku, wymiany instalacji, jak i odnowienia elewacji mówi prezydent Skarżyska Konrad Krönig:
– Przeprowadzona została termomodernizacja budynku oraz przebudowano wnętrza. Docieplone są ściany, częściowo wymienione drzwi i okna – na parterze zamontowano okna antywłamaniowe. Zamontowano także nowe rynny i parapety, instalację odgromową, centralnego ogrzewania, elektryczną i fotowoltaiczną. Zmienił się także układ pomieszczeń, aby dostosować je do obecnej struktury wydziałów – wymienia.
Cały budynek został też dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, dobudowana została m.in. winda. Prace miały na celu ułatwienie funkcjonowania urzędu oraz dostępności dla mieszkańców. Dotychczas np. wydział finansowy mieścił się w trzech różnych miejscach.
Po remoncie Biuro Obsługi Interesanta i kasa nadal są na parterze. W miejscu świetlicy umieszczono biura. Na pierwszym piętrze, w miejscu sali ślubów Urzędu Stanu Cywilnego, są gabinety prezydenta i jego zastępców. Prezydent oprócz gabinetu ma także do dyspozycji dodatkowe pomieszczenie – zaplecze.
Dotychczasowe gabinety stały się biurami, a Urząd Stanu Cywilnego jest przeniesiony w miejsce, gdzie było biuro rady miejskiej. Sama sala ślubów także została odnowiona. Z kolei biuro rady miasta mieści się na drugim piętrze, gdzie powstała również nowoczesna sala konferencyjna, w której będą się odbywać sesje.
Prace prowadzone zostały dofinasowane z dwóch programów. Łączny koszt to 8 mln zł, prawie 2,5 mln zł stanowiło dofinansowanie unijne.