Drogowcy przygotowują się do uzyskania decyzji środowiskowej niezbędnej do budowy dróg ekspresowych S12 i S74 na terenie województwa łódzkiego.
Droga S12 będzie się łączyła na południe od Piotrkowa Trybunalskiego z autostradą A1 i będzie przebiegać przez Sulejów i Opoczno w kierunku Radomia. Trasa S74 połączy się natomiast z drogą S12 koło Opoczna i będzie przebiegała przez województwo świętokrzyskie na Podkarpacie.
Trasa S12 ma docelowo połączyć autostradę A1 w województwie łódzkim, przez Mazowsze i Lubelszczyznę, z przejściem granicznym z Ukrainą w Dorohusku. Będzie to najkrótsze połączenie centralnej i zachodniej Polski z Radomiem i Lublinem.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że wykonane zostało już studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Konsultacje społeczne prowadzone były łącznie w 10 gminach, przez teren których będą przebiegały S12 i S74.
– W związku z koniecznością uzupełnienia raportu oddziaływania na środowisko, w październiku 2022 roku podpisana została umowa z wykonawcą na przeprowadzanie niezbędnych prac w terenie i stworzenie na tej podstawie stosownych dokumentów – informuje GDDKiA.
Pod koniec minionego roku rozpoczął się pierwszy etap inwentaryzacji ssaków i ptaków. W tym celu w wytypowanych miejscach umieszczono fotopułapki, które rejestrują migrujące zwierzęta.
Na początku lata 2023 roku, na podstawie już uzyskanych częściowych wyników inwentaryzacji, rozpocząć ma się proces aktualizacji rozwiązań technicznych przyszłych tras ekspresowych. Równolegle będą prowadzone badania geologiczne.
GDDKiA informuje, że trwająca inwentaryzacja przyrodnicza ma być gotowa pod koniec 2023 roku. Na jej podstawie uzupełniony zostanie raport oddziaływania na środowisko, który w maju przyszłego roku trafi do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Kontynuując przeglądanie wyrażasz zgodę na ich używanie. Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony Polityki prywatności. Rozumiem