Prawie 10 tys. zł straciła 30-letnia mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego. Kobieta kliknęła w fałszywy link przesłany przez oszustów i straciła swoje oszczędności.
Ewelina Wrzesień z Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim informuje, że w poniedziałek (20 lutego) do mundurowych zgłosiła się 30-letnia kobieta. Powiedziała, że w niedzielę (19 lutego) na jednym z portali ogłoszeniowych wystawiła na sprzedaż smartwatcha.
– Po pewnym czasie skontaktowała się z nią osoba, która wyraziła chęć zakupu zegarka. Po uzgodnieniu warunków sprzedaży, w poniedziałek kobiet przesłała swój adres e-mail – relacjonuje policjantka.
Następnie kobieta otrzymała wiadomość z linkiem i zakładką o treści „potwierdź płatność”. Sprzedająca kliknęła na podany link, a następnie otworzyła zakładki „twój produkt został zakupiony” i „otrzymanie płatności”.
Podała hasło i login, a następnie zalogowała się do bankowości elektronicznej. Wtedy na jej urządzeniu wyświetliła się informacja, że transakcja może potrwać do pięciu minut. Kobieta zaniepokoiła się tym faktem i nabrała podejrzeń, że ma do czynienia z oszustami. Natychmiast wylogowała się z bankowości elektronicznej, a gdy zalogowała się ponownie okazało się, że z jej konta wykonano dwa przelewy. Pierwszy na kwotę prawie 6 tys. zł, a drugi na prawie 4 tys. zł. Kobieta poszła do banku, gdzie pracownik potwierdził, że padła ofiarą cyberprzestępców.
Policja poszukuje sprawców zdarzenia.