Trwa przebudowa mostu na Wiśle w Sandomierzu. Inwestycja w ciągu drogi krajowej nr 77 polega na demontażu istniejącego obiektu, aby na jego wzmocnionych podporach wykonać nową przeprawę przez rzekę.
Jak informowaliśmy, sfrezowana została nawierzchnia asfaltowa, zdemontowano oświetlenie uliczne i chodniki. Pod mostem wykonano natomiast podpory tymczasowe, na których obiekt oprze się podczas rozbiórki. Pod Wisłą ułożony został natomiast nowy gazociąg, przebudowano także sieć teletechniczną i przełożono ją w tymczasowe miejsce – pod nowy most. W tym samym miejscu zainstalowano sieć wodną i kanalizacyjną.
Rozbiórka starego mostu na Wiśle zostanie wykonana przy użyciu barek. Przez pewien czas ich użycie nie było możliwe ze względu na niski stan wody. Poziom Wisły jednak już wzrósł i dlatego z kanału portowego w Sandomierzu przypłynęła barka, która zacumowała pod mostem. Na moście stanął natomiast dźwig, który stopniowo będzie demontował płyty mostu. Będą one opuszczane na barki. Zadaniem barek jest także funkcja zabezpieczająca przed ewentualnym spadaniem gruzu lub innych elementów do Wisły.
Prace na moście w Sandomierzu zakończą się w drugiej połowie 2024 roku. Kosztować będą ok. 70 mln zł. Ten etap inwestycji obejmuje rozbudowę mostu oraz jego skomunikowanie z ulicą Lwowską i nowym odcinkiem, którego budowę planuje Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich – tzw. ul. Lwowską Bis.