W czwartek (23 marca) do staszowskich policjantów zgłosiła się 35-letnia mieszkanka gminy Bogoria, która jak się okazało padła ofiarą oszustwa.
Z jej relacji wynikało, że około pół roku temu jej mąż zamieścił na portalu społecznościowym ofertę sprzedaży ubranka dziecięcego za kwotę 80 zł. W minioną środę z mężczyzną skontaktowała się za pośrednictwem komunikatora osoba zainteresowana kupnem. Kobieta zaproponowała, że zamówi kuriera oraz opłaci zamówienie. Gdy mąż pokrzywdzonej się zgodził potencjalna kupująca poprosiła o dane oraz adres mailowy.
Wówczas na wskazany podczas rozmowy mail przyszła wiadomość od firmy wysyłkowej. Małżonkowie wykonywali kolejne polecenia klikając w zakładkę o nazwie „potwierdzenie odbioru”.
Potem przenieśli się na stronę, gdzie wybrali swój bank i zalogowali się do niego. Kolejno kodami autoryzacyjnymi potwierdzali transakcje, a gdy nie mogli zalogować się na konto zgodnie z pojawiającym się komunikatem podali wszystkie dane karty płatniczej. Po zalogowaniu do bankowości elektronicznej kobieta zorientowała się, że z konta przelane zostały pieniądze w wysokości 10 tys. zł. Nim małżeństwo zdołało zablokować konto okazało się, że wyprowadzone zostały z niego fundusze w wysokości 27 tys. zł.