Trwa remont starego mostu na Wiśle w Sandomierzu w ciągu drogi krajowej nr 77. Drogowcy, w ramach kolejnego etapu prac, rozcięli konstrukcję mostu.
Jak informowaliśmy wykonawca prac remontowych przystąpił do demontażu konstrukcji stalowej obiektu. Rozbiórka starego mostu na Wiśle jest wykonywana przy użyciu barek i ustawionego na moście dźwigu. Stopniowo demontowane płyty mostu są opuszczane na barki, których zadaniem jest także funkcja zabezpieczająca przed ewentualnym spadaniem gruzu lub innych elementów do Wisły. Proces demontażu potrwa do połowy roku.
W przyszłym roku starą konstrukcję mostu zastąpi nowa, wsparta na istniejących wzmocnionych podporach. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że kolejnym etapem będzie montaż nowej konstrukcji mostu. Na placu budowy spawane będą poszczególne elementy, a następnie montowane na podporach.
Rozbiorka mostu #Sandomierz poprzedza przebudowę obiektu. Docelowo przeprawa #DK77 przez Wisłę będzie dwujezdniowa. Użytkowanym obecnie mostem pojedziemy w kierunku #Świętokrzyskie, a przebudowywanym na #Podkarpacie @GDDKiA @GDDKiA_Kielce pic.twitter.com/dCGWZQrpHe
— GDDKiA Kielce (@GDDKiA_Kielce) March 27, 2023
Zakończenie prac planowane jest pod koniec 2024 roku. Wówczas całkowicie zmieni się organizacja ruchu. Dotychczasowym mostem będzie można wjeżdżać do Sandomierza, a obecnie remontowany most zostanie udostępniony kierowcom jadącym do Tarnobrzega. Na każdym z nich będą po dwa pasy ruchu, co znacznie usprawni ruch na tym odcinku drogi krajowej nr 77 łączącej województwo świętokrzyskie z podkarpackim.
Wykonawcą robót jest firma Intop z Tarnobrzega. Koszt inwestycji to ok. 70 mln zł. Pieniądze pochodzą z budżetu państwa.