Kielecki ratusz inwestuje w promocję gospodarczą miasta. Na najbliższej sesji rady miasta radni zdecydują o przesunięciu dodatkowych 100 tys. zł na promowanie walorów gospodarczych Kielc poprzez Centrum Obsługi Inwestora. Zdaniem niektórych radnych działania te mogą mieć jedynie charakter pozorny.
Marcin Januchta, rzecznik prezydenta Kielc tłumaczy, że kwota, o której mowa ma być wykorzystana na działania związane z wykupem artykułów w jednym z ogólnopolskich czasopism branżowych oraz wyprodukowanie krótkiego filmu promującego gospodarczo Kielce, prezentujący zachęty inwestycyjne oraz ofertę miasta.
Piotr Kisiel, radny z klubu Prawa i Sprawiedliwości jest zdania, że działania zmierzające do promocji miasta powinny mieć wydźwięk pozytywny. Jednak analiza tego co władze Kielc chcą zrobić, w jaki sposób oraz za jaką kwotę budzi wiele wątpliwości.
– Chcemy przedstawić miasto Kielce jako miejsce atrakcyjne do założenia biznesu, promując przy okazji tereny inwestycyjne. Jednak doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że takich obszarów w granicach miasta nie ma zbyt wiele. Co więcej, patrząc na kwotę oraz zakres tego co ratusz chce zrobić, to można odnieść wrażenie, że jest to swojego rodzaju zasłona dymna. Byleby tylko nikt nie powiedział, że w tej sprawie nic się nie dzieje – komentuje.
Piotr Kisiel wskazuje, że samo znalezienie określonej kwoty na działania promocyjne nie powinno być celem nadrzędnym.
– Nie mogą to być krótkoterminowe działania. Miasto powinno mieć długofalową i spójną strategię, która da nam korzyści. Jeśli Kielce mają być kojarzone jako miasto, w którym są tereny inwestycyjne to najpierw zadbajmy o ich powstanie. Dopiero później wyjdźmy z taką informacją na zewnątrz – dodaje radny.
Kamil Suchański, przewodniczący Bezpartyjni i Niezależni także uważa, że ratusz powinien stale podejmować starania w celu promocji walorów gospodarczych, czy turystycznych Kielc. Jednak jego zdaniem forma w jakiej władze miasta to robią nie przyniesie efektów.
– Prezydent Bogdan Wenta chce przeznaczyć na promocję gospodarczą Kielc dodatkowe 100 tys. zł. Można jednak to kwotę wykorzystać w bardziej skuteczniejszy sposób. Mamy świetnego ambasadora jakim jest Industria Kielce. Drużyna doskonale radzi sobie w kraju oraz zagranicą. Te pieniądze przekazane klubowi mogłyby mu pomóc, a jednocześnie pozwoliłyby na stworzenie skutecznej reklamy miasta – ocenia.
Na liście Centrum Obsługi Inwestora znajduje się ponad 12 ha terenów inwestycyjnych zlokalizowanych w Kielcach. Z kolei pozostałe aż 380 ha znajdujących się w ofercie miejskiej instytucji można znaleźć na terenie gmin: Chęciny, Kije, Miedziana Góra, Mniów, Morawica, Piekoszów, Strawczyn.