Zabytkowy dworzec w Skarżysku-Kamiennej został już gruntownie wyremontowany. Są też nowe perony i tunel pod torami. Brak tylko jednego – połączenia budynku stacji z przejściem podziemnym. Pasażerowie mogą więc przejść pod peronami, ale nie mogą wejść bezpośrednio do poczekalni.
W miejscu połączenia obu obiektów jest zamurowana ściana. Bartłomiej Sarna z zespołu prasowego PKP S.A. przekonuje, że niebawem ma się to zmienić. Wciąż jednak nie odpowiada na pytanie, dlaczego od początku remontu nie ma połączenia miedzy dworcem a tunelem i kiedy dokładnie można go oczekiwać.
– Połączenie tunelu z dworcem w Skarżysku-Kamiennej jest praktycznie wykonane. Przed przeprowadzeniem robót budowlanych związanych z usunięciem ściany dzielącej obydwa obiekty, konieczne będzie jeszcze sporządzenie dodatkowej ekspertyzy, która stwierdzi czy i jakie ewentualne dodatkowe zabezpieczenia konstrukcyjne należy wykonać, żeby połączyć historyczny budynek dworca z nowym tunelem w bezpieczny dla obu obiektów sposób – mówi.
Przebudowa dworca w Skarżysku-Kamiennej kosztowała 32 mln zł, a budowa tunelu wraz z remontem peronów to kolejne prawie 44 mln zł.