Trwa budowa obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego. Drogowcy zaczęli układać asfalt, kontynuowane są prace ziemne. Z powodu prac wyznaczono objazd.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na budowie obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego trwają pierwsze w tym roku roboty bitumiczne. Na trzech fragmentach przyszłej trasy ułożona została warstwa podbudowy zasadniczej. Na pozostałych odcinkach kontynuowane są roboty ziemne.
Jak informowaliśmy, najbardziej zaawansowany jest kolejny fragment tzw. małej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego, czyli odcinka od węzła Brezelia do drogi krajowej nr 9. Trwa budowa ronda łączącego obwodnicę z trasą krajową.
Z powodu budowy wiaduktu zamknięty jest odcinek drogi powiatowej do Denkówka. Drogowcy wyznaczyli objazd, który będzie obowiązywać do czerwca.
Obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego będzie drogą jednojezdniową klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Zostanie poprowadzona nowym śladem od węzła Brezelia (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 755) do włączenia z istniejącą drogą krajową nr 9 (wylot z Ostrowca Świętokrzyskiego w kierunku Rzeszowa) w rejonie miejscowości Jędrzejów, gdzie wybudowane zostanie rondo. Obwodnica będzie miała 2,5 km długości.
Obwodnica realizowana jest w systemie projektuj i buduj od 2020 roku. Pierwsze prace na budowie blisko 3-kilometrowego jednojezdniowego odcinka drogi krajowej nr 9 rozpoczęły się w drugiej połowie 2021 roku. Do tej pory wykonywane były m.in. roboty ziemne, prace przy zagęszczeniu, wzmocnieniu i odwodnieniu podłoża gruntowego z zastosowaniem nasypów przeciążeniowych. Rozpoczęła się także budowa obiektów mostowych. W 2023 roku zaplanowano m.in. roboty bitumiczne.
Zgodnie z umową budowa powinna się zakończyć 9 kwietnia 2024 roku. Wykonawca zadeklarował jednak wykonanie w pierwszej kolejności i udostępnienie węzła Brezelia do czerwca 2023 roku, czyli na 10 miesięcy przed zakończeniem kontraktu. Koszt budowy obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego to prawie 53 mln zł.