Na budowanym odcinku obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego rozpoczęły się pierwsze po przerwie zimowej roboty bitumiczne. Rzecznik kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Pawelec-Buras informuje, że w trzech miejscach ułożona została podbudowa pod warstwy nawierzchni jezdni.
– Na pozostałych odcinkach budowanej trasy kontynuowane są roboty ziemne. Dobiega końca rozbiórka nasypów przeciążeniowych. Specjalne nasypy były elementem technologii mającej na celu zagęszczenie i odwodnienie gruntu pod konstrukcję drogi. W tym roku rozpoczęła się także budowa czterowlotowego ronda na włączeniu budowanej obwodnicy do istniejącej DK9. Ruch w tym miejscu odbywa się wahadłowo i jest sterowany sygnalizacją świetlną. Po robotach rozbiórkowych w obrębie jednego pasa ruchu DK9 rozpoczęło się wykonywanie konstrukcji pierwszej połowy ronda. Równolegle trwa budowa kanalizacji w rejonie skrzyżowania – dodaje.
– Kontynuowane są także roboty przy obiektach inżynierskich. Gotową konstrukcję mają dwa przepusty pełniące także rolę przejść dla małych zwierząt. Pięć mostów i wiaduktów ma już zabetonowane konstrukcje nośne. Prowadzone są też są roboty w obrębie konstrukcji nośnej wiaduktu w ciągu trasy głównej nad drogą powiatową do Denkówka. Do wykonania zostały między innymi roboty betoniarskie i prace przy przebudowie odcinka drogi lokalnej wymagające ustabilizowanych warunków pogodowych. Ich zakończenie planowane jest w drugiej połowie czerwca. Do tego czasu, ze względu na bezpieczeństwo, zamknięty pozostanie odcinek drogi powiatowej Jędrzejów – Denkówek pod budowanym wiaduktem. Kierowcy korzystać będą z dotychczasowego lokalnego objazdu ulicami Stalową, Opatowską (DK9) i drogami lokalnymi przez Jędrzejów – informuje Małgorzata Pawelec-Buras.
Budowany obecnie trzykilometrowy odcinek obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego realizowany jest w systemie „projektuj i buduj”. Zasadnicze roboty na jednojezdniowej trasie rozpoczęły się w ubiegłym roku. Wykonywane były roboty ziemne, prace przy zagęszczeniu, wzmocnieniu i odwodnieniu podłoża gruntowego, rozpoczęła się także budowa obiektów mostowych. W tym roku planowane są głównie roboty nawierzchniowe. Realizacja inwestycji za prawie 53 mln zł zakończy się w pierwszej połowie 2024 roku.