W Ostrowcu Świętokrzyskim zmodernizowano stację kolejową. Podróżni korzystają z odnowionego peronu i wyremontowanej kładki.
– Łatwiej wsiadają do pociągów, którymi dojechać można do Skarżyska-Kamiennej, Kielc i Krakowa – informuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.
– Zakres inwestycji objął budowę dłuższego i wyższego peronu, ułatwiającego wsiadanie i wysiadanie. Od ul. Kolejowej do peronu prowadzi nowy chodnik z podjazdem, który ułatwił dostęp do pociągu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Na peronie pojawiły się nowe wiaty, ławki i tablice informacji pasażerskiej. Pasażerowie mogą dotrzeć do pociągu również wyremontowaną kładką, która znajduje się nad torami. Wymieniono na niej nawierzchnię, schody i bariery zabezpieczające. Wszystko oświetlają nowe latarnie pracujące w energooszczędnej technologii LED – dodaje.
Stacja w Ostrowcu Świętokrzyskim to fragment linii kolejowej numer 25, którą PLK SA modernizują na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz. Jest to linia znaczenia państwowego, należąca do sieci kompleksowej TEN-T. Inwestycja obejmuje wymianę torów, sieci trakcyjnej i systemów sterowania ruchem kolejowym. Przebudowywane są przejazdy kolejowo-drogowe, mosty i wiadukty, które zapewnią wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Większy dostęp do kolei ułatwią nowe perony i ciągi komunikacyjne zaplanowane tak, by dostać się do pociągu mogli wszyscy podróżni.
Na przebudowywanej trasie z efektów zrealizowanych prac korzystają już mieszkańcy m.in. Wąchocka, Starachowic i Kunowa, a pociągi poruszają się po wymienionych torach na odcinku Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski. Obecnie największy zakres prac realizowany jest w kierunku Sandomierza. Zakończenie inwestycji planowane jest na przełom 2023 i 2024 roku.
Dzięki inwestycji PLK SA pociągi pasażerskie będą poruszać się z prędkością 120 km/h, a towarowe z prędkością 80 km/h. Zwiększą się możliwości kolei w całym regionie. Projekt „Prace budowlane na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz” za przeszło 600 mln zł współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Jak informowaliśmy, wkrótce rozpocznie się natomiast przebudowa peronu nr 1 na stacji kolejowej w Kielcach. Przedstawiciele spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosili przetarg na projekt i przebudowę.