Po kilku miesiącach prac konstrukcja starego mostu w Sandomierzu została całkowicie rozebrana. Wszystkie stalowe elementy, ważyły prawie 2,5 tysiąca ton. Podczas operacji użyto m.in. specjalnego dźwigu i barek.

W miejscu przeprawy przez Wisłę pozostały jedynie filary, które zostaną wzmocnione i posłużą do położenia nowej konstrukcji o długości 460 metrów.
Inwestycja realizowana jest w systemie „Projektuj i buduj” od 2021 roku. Zadanie obejmuje rozbiórkę mostu, wzmocnienie istniejących podpór, budowę nowej konstrukcji oraz włączenie obiektu do układu komunikacyjnego miasta.

Montaż nowej konstrukcji planowany jest jesienią tego roku. W najbliższym czasie wykonawca kontynuował będzie prace przy wzmocnieniu sześciu istniejących podpór, na których wsparta zostanie stalowa konstrukcja. Jej kształt będzie zbliżony do sąsiedniego mostu. Zakończenie inwestycji planowane jest w przyszłym roku.
Wówczas całkowicie zmieni się organizacja ruchu. Dotychczasowym mostem będzie można wjeżdżać do Sandomierza, a obecnie remontowany zostanie udostępniony kierowcom jadącym do Tarnobrzega. Na każdym z nich będą po dwa pasy ruchu, co znacznie usprawni przejazd na tym odcinku drogi krajowej nr 77 łączącej województwo świętokrzyskie z podkarpackim.
Wykonawcą robót jest firma Intop z Tarnobrzega. Koszt inwestycji to ok. 70 mln zł. Pieniądze pochodzą z budżetu państwa.