Można już składać wnioski do programu „Dobry start”. Dzięki niemu, rodzice bez względu na dochody mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia, niezbędnego do nauki w szkołach – przypomina Paweł Szkalej, rzecznik świętokrzyskiego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
– Wsparcie przysługuje raz w roku – na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Wnioski można składać do 30 listopada. Jeżeli wniosek zostanie złożony do końca sierpnia, wówczas pieniądze wypłacone zostaną na pewno do 30 września, zapewnia rzecznik.
Paweł Szkalej dodaje, że wnioski o wypłatę wyprawki szkolnej można składać tylko w formie elektronicznej. – Te dokumenty można składać za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Pamiętajmy, że gdy taki wniosek składamy po raz kolejny, dane są zaczytywane z poprzedniego roku. Dlatego jeżeli np. w ciągu tych ostatnich 12 miesięcy zmieniliśmy numer konta bankowego upewnijmy się, że ten podany we wniosku jest prawidłowy – mówi Paweł Szkalej.
Wniosek można również wysłać za pośrednictwem aplikacji mZUS. Na PUE ZUS, specjalny kreator wniosków o świadczenia z „Dobrego Startu” poprowadzi użytkownika przez cały proces krok po kroku. Można w ten sposób uniknąć błędów przy ubieganiu się o świadczenie.