Komfortowa podróż i więcej obsługiwanych pociągów. Stacja Kielce zyska nowe możliwości obsługi pasażerów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły modernizację peronu numer 1 w Kielcach.
Inwestycja jest warta blisko 18 mln zł i ma na celu poprawę dostępu do kolei dla podróżnych oraz zwiększenie liczby obsługiwanych pociągów. Projekt ma przyczynić się do podniesienia jakości usług na najważniejszej stacji w województwie świętokrzyskim.
Pierwsze etapy modernizacji skupiały się na rozbiórce starej nawierzchni oraz przeprowadzeniu prac związanych z instalacjami teletechnicznymi. Obecnie wykonawcy koncentrują się na przygotowaniu fundamentów dla nowego peronu.
Cała inwestycja polega na kompleksowej modernizacji peronu numer 1, który zostanie powiększony i wydłużony do 460 metrów (obecnie ma 240 metrów). Dzięki temu możliwe będzie obsłużenie większej liczby pociągów regionalnych zmierzających w kierunku Skarżyska-Kamiennej, Ostrowca Świętokrzyskiego oraz Sandomierza. Ponadto, peron zostanie powiązany z odnawianym obecnie budynkiem dworca. Wzniesiony peron będzie także wyższy, co ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Nowa nawierzchnia o zróżnicowanej strukturze oraz ścieżki naprowadzające zapewnią większy komfort korzystania z obiektu.
Dostęp do kolei dla wszystkich podróżnych zostanie usprawniony dzięki windzie, która umożliwi dostęp do przejścia podziemnego. Ponadto, planowane są nowe wiaty i ławki, które poprawią komfort oczekiwania na pociąg. Tablice informacyjne i nagłośnienie ułatwią orientację na stacji, a jasne oświetlenie zwiększy poziom bezpieczeństwa po zmroku. W ramach inwestycji zostaną również wymieniona część torów, rozjazdów oraz sieć trakcyjna. Pierwsze efekty tych prac podróżni będą mogli zobaczyć pod koniec tego roku.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują również kolejne etapy modernizacji pozostałych elementów stacji kolejowej w Kielcach. Kolejna faza prac obejmie modernizację pozostałych peronów i torów. Ponadto, przewiduje się zmiany w przejściu podziemnym. Modernizacja jest częścią większego projektu dotyczącego linii kolejowej numer 8, na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów.