Jak podaje Radio Szczecin, belgijska firma Deme Concessions i katarski Qterminal podpiszą w poniedziałek (10 lipca) z Zarządem Portów Szczecin i Świnoujście przedwstępną umowę na budowę i użytkowanie Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu.
Urząd Morski w Szczecinie wybuduje do terminalu nowy tor podejściowy i falochron.
– Został przyjęty wieloletni program na budowę infrastruktury dostępowej do portu zewnętrznego w Świnoujściu; program jest już podpisany, mamy zagwarantowane środki, jest to ponad 10 miliardów złotych na budowę toru podejściowego do Świnoujścia o głębokości 17 metrów i szerokości 500 metrów oraz falochronu dla nowego portu zewnętrznego w Świnoujściu – wylicza Wojciech Zdanowicz, dyrektor Urzędu Morskiego.
Nowy tor podejściowy umożliwi wpłynięcie do terminalu największych kontenerowców, jakie wchodzą na Bałtyk.
– Kontenerowce będą pewnie miały przeważające parametry, czyli ok. 400 metrów długości, 60 metrów szerokości. W przypadku masowców długość będzie mniejsza, a szerokość podobna. To maksymalne statki, które wchodzą na Bałtyk o zanurzeniu 15 metrów – dodał.
Umowa zostanie podpisana na jednym z nabrzeży w porcie w Szczecinie.