Na niektórych krakowskich parkomatach pojawiły się naklejki zachęcające do płatności za parkowanie z wykorzystaniem kodów QR. Jest to oszustwo, które objęte zostało już policyjnym dochodzeniem – czytamy na stronie krakow.pl.
Pracownicy Zarządu Dróg Miasta Krakowa usuną naklejki, po zabezpieczeniu śladów przez policję. Do tego czasu proszą o ich pozostawienie na urządzeniach i zgłoszenie pod numerem: 12 616 71 77 lub 12 616 75 55.
– Nie ma takiej procedury, która pozwalałaby na płacenie za postój w strefie płatnego parkowania za pomocą kodów QR. Wiele wskazuje na to, że to forma oszustwa. Po zeskanowaniu kodu można się spodziewać wyłudzenie pieniędzy – mówi Krzysztof Wojdowski z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
1. Zakup biletu w parkomacie
– przy użyciu monet o nominałach 1 zł, 2 zł i 5 zł (urządzenia nie wydają reszty)
– kartami zbliżeniowymi typu PayPass, PayWave w następujących sektorach: A2, A4, A6, A13, A20, B5, B10, B12, B30, C15 – we wszystkich parkomatach; A3, C7, C8, C9, C16, C21, C22 – w wybranych urządzeniach.
W parkomatach wyposażonych w klawiaturę numeryczną lub panel dotykowy wymagane jest wpisanie prawidłowego numeru rejestracyjnego zaparkowanego samochodu.
2. Zakup biletu za pomocą aplikacji na telefonie komórkowym
Za pomocą aplikacji na telefonie można zakupić bilet, umożliwiają to: skycash, anypark.pl, mobilet, mpay, electronicparking, cityparkapp, flowbird,mka.malopolska.
Osoba posiadająca zagraniczny numer telefonu może uiścić opłatę za postój pojazdu w OPP korzystając z następujących aplikacji: mobilet, electronicparking, mpay, cityparkapp, anypark.