Budowa kolejnego odcinka trasy ekspresowej S7 jest już na półmetku. Na przejazd ponad 18-kilometrowym fragmentem ekspresowej „siódemki” kierowcy będą musieli jednak jeszcze poczekać.
S7 połączy Pomorze z Podhalem
Trasa ekspresowa S7 docelowo będzie miała ponad 700 km i połączy Pomorze z Podhalem. W większości gotowy jest już północny odcinek ekspresowej „siódemki” – od Trójmiasta do Płońska, a więc niemalże do Warszawy. Trasa S7 gotowa jest w województwach pomorskim (prawie 60 km), warmińsko-mazurskim (ok. 175 km). Na Mazowszu wybudowano dotychczas ok. 200 km trasy S7. Kolejne odcinki są w realizacji (ok. 35 km) lub trwają przygotowania do budowy (ok. 22 km).
Na południe od stolicy Polski kierowcy mogą obecnie korzystać z trasy S7 Warszawa – Radom – Kielce – granica województw świętokrzyskiego i małopolskiego (w sumie ok. 230 km długości) oraz kilku odcinków w województwie małopolskim.
W świętokrzyskim droga S7 jest już gotowa – ma w sumie ok. 100 km długości. W Małopolsce ekspresowa „siódemka” ma już prawie 70 km długości. Trwa natomiast budowa 23 km S7, a kolejnych 70 km – na południe od Krakowa – jest w przygotowaniu.
Odcinek S7 Widoma – Kraków, który ma mieć ok. 18,3 km długości, to jeden z dwóch ostatnich fragmentów ekspresowej „siódemki” na północ od stolicy Małopolski. Drogowcy mieli niestety sporo problemów z budową wyczekiwanej przez kierowców „ekspresówki”. W grudniu 2020 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad musiała wypowiedzieć umowę z poprzednim wykonawcą (włoską firmą Webuild; poprzednia nazwa Salini), ponieważ dotychczasowe tempo prac nie pozwoliłoby na zakończenie ich w uzgodnionym terminie. Wiosną 2021 roku GDDKiA podpisała umowę z nowym wykonawcą – konsorcjum Gulermak i Mosty Łódź.
Półmetek prac na S7 Widoma – Kraków
GDDKiA poinformowała, że budowa jest odcinka S7 Widoma – Kraków jest już na półmetku. – Ale trzeba się jeszcze trochę nakopać. Zwłaszcza w tak zróżnicowanym terenie, jak obszar Wyżyny Miechowskiej – czytamy na stronie internetowej GDDKiA.
W ramach inwestycji powstaną między innymi cztery węzły drogowe (Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice i Kraków Grębałów) oraz estakada o długości ok. 1,5 km.
Zgodnie z harmonogramem budowa S7 Widoma – Kraków ma się zakończyć w listopadzie 2024 roku. Inwestycja będzie kosztowała ok. 1,25 mld zł.