Niebawem rozpocznie się przebudowa 11-kilometrowego odcinka torów między Sędziszowem a Kozłowem. Prace mają potrwać trzy lata.
Modernizacją fragmentu linii kolejowej nr 8 Kraków – Kielce – Radom – Warszawa było zainteresowanych 13 firm. Portal Rynek Kolejowy poinformował, że najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum Torkol – Rajbud.
– Jedyne kryterium wyboru wykonawcy stanowiła cena. Po pierwszym etapie, w którym tylko jedna z 13 ofert mieściła się w kosztorysie, zamawiający przeprowadził zgodnie z zapowiedziami aukcję elektroniczną. Zwycięsko wyszło z niej konsorcjum Torkol Tychy – PHU Rajbud, które obniżyło cenę do 349,824 mln zł brutto – informuje portal rynek-kolejowy.pl.
11-kilometrowy odcinek linii kolejowej nr 8 między Sędziszowem a Kozłowem ma zostać zmodernizowany w ciągu trzech lat. Prace mają obejmować wymianę nawierzchni torowej i sieci trakcyjnej oraz peronów. Ponadto kładka dla pieszych na stacji Kozłów zostanie zastąpiona przejściem podziemnym z windami. Dzięki modernizacji prędkość maksymalna pociągów pasażerskich między Sędziszowem i Kozłowem ma wzrosnąć z obecnych 100-120 km/godz. do 140 km/godz. Składy towarowe zamiast 80 km/godz. pojadą natomiast 120 km/godz.
Projekty wykonawcze dotyczące modernizacji linii kolejowej mają powstać w ciągu pierwszych sześciu miesięcy od zawarcia umowy. Następne trzy miesiące przewidziano na korektę łuków, a kolejnych osiem miesięcy na modernizację sterowania ruchem kolejowym. W ciągu 20 miesięcy od zawarcia kontraktu gotowy ma już być pierwszy etap linii Kozłów – Sędziszów, a po kolejnych 9 miesiącach drugi etap. Ostatnich siedem miesięcy zarezerwowano na pozostałe prace i odbiory końcowe. Łącznie cała inwestycja potrwa trzy lata.