Kielecki Park Technologiczny świętuje dziś (czwartek, 16 listopada) 15. lecie istnienia. Świętuje w bardzo praktyczny sposób, bowiem przygotował prelekcje i webinary dla przedsiębiorców i osób chcących założyć startup.
Obecnie Kielecki Park Technologiczny to ponad 30 tys. metrów kwadratowych powierzchni biurowej, produkcyjnej i magazynowej oraz ponad 250 lokatorów, czyli firm, które mają tu siedzibę. Wiele z tych przedsiębiorstw jest znanych na całym świecie. Przykładem może być Podopharm, produkujący kosmetyki.
15 lat temu, kiedy Park powstawał, wyglądał zupełnie inaczej. Było to skromne biuro przy ulicy Piotrkowskiej. Historię KPT przypomnieli na początku dzisiejszych uroczystości Justyna Lichosik dyrektor oraz Dominik Kraska, zastępca dyrektora Kieleckiego Parku Technologicznego. Współpracę z KPT bardzo chwalą sobie przedsiębiorcy, między innymi Łukasz Kołodziejczyk z ITM Code.
– Kielecki Park Technologiczny umożliwia stworzenie środowiska, które sprzyja pozyskiwaniu nowych kompetencji. Na to składają się między innymi szkolenia, networking, który jest bardzo istotny, bo dzięki temu nawiązujemy cenne relacje biznesowe – tłumaczy.
Łukasz Kołodziejczyk dodaje, że ITM Code jest firmą znaną w całej Polsce i właśnie zaczyna ekspansję na rynek niemiecki.
Współpracę z KPT chwali również Magdalena Borys, prezes firmy Altar.
– Na rynku jesteśmy od 30 lat, w KPT od 3. Rozwijamy się razem z Parkiem – zapewnia Magdalena Borys.
Marek Banasik, prezes Świętokrzyskiego Związku Pracodawców Prywatnych Lewiatan podkreśla, że KPT skutecznie łączy naukę, biznes i instytucje pozarządowe.
Renata Janik, wicemarszałek województwa świętokrzyskiego mówi, że KPT jest przede wszystkim wsparciem przedsiębiorców z Kielc, ale efekt tego wsparcia odczuwalny jest w całym regionie.
– KPT jest fajnym podmiotem, który stwarza warunki do rozwoju startupów, do rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. Życzymy im tego, by sami również się rozwijali i wspierali biznes – dodaje Renata Janik.
Najważniejszym obecnie projektem KPT jest planowana budowa inkubatora California o powierzchni ponad 14 tys. m kw. Ma to być miejsce, gdzie wsparcie znajdą kolejne projekty startupowe. Szacowany koszt tej inwestycji to około 140 mln zł.