W Kielcach już po raz 17. zainaugurowana zostanie kampania społeczna „Biała wstążka”. Jej celem jest zwiększenie świadomości społecznej na temat zjawiska przemocy w rodzinie.
Co roku odbywa się pod innym hasłem, a w tym roku będzie to „#byćMężczyzną”, informuje Agnieszka Im-Chatys, kierownik Specjalistycznego Ośrodka Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie w Kielcach.
– Celem kampanii jest zwiększenie świadomości społecznej na temat zjawiska przemocy domowej. Działania kierujemy do mieszkańców Kielc oraz do profesjonalistów, którzy zajmują się tą tematyką. Symbolem kampanii jest biała wstążka. Do jej noszenia zachęcamy szczególnie mężczyzn, by w ten sposób manifestować swój sprzeciw wobec przemocy – mówi Agnieszka Im-Chatys ze Specjalistycznego Ośrodka Wsparcia MOPR Kielce.
W ramach kampanii organizowane będą konferencje naukowe, dyżury specjalistów, warsztaty dla osób pokrzywdzonych i stosujących przemoc w rodzinie, a także zajęcia w przedszkolach, czy szkołach. Uruchomiony zostanie także całodobowy Miejski Telefon Zaufania „Stop przemocy”: 195 13 oraz również całodobowy telefon dla osób z kryzysie emocjonalnym: 195 25. Czynny będzie również także w sprawach rodzinnych: 41 368 18 74.
– 29 listopada na małej scenie Kieleckiego Centrum Kultury rozpoczynamy naszą kampanię. Będzie to spotkanie mężczyzn, którzy będą rozmawiać o przemocy, o różnych aspektach męskości, o roli mężczyzny w społeczeństwie, w rodzinie oraz o tym, jak lepiej budować relacje bez przemocy – dodaje Agnieszka Im-Chatys.
Inauguracja kampanii „Biała wstążka”, która potrwa do 10 grudnia odbędzie się w Kieleckim Centrum Kultury o godz. 13.00.