– Od kilku dni w całym bloku jest zimno. Kilkanaście mieszkań praktycznie z dnia na dzień przestało być ogrzewane. Na zewnątrz są ujemne temperatury, a w wieżowcu mieszka wielu starszych ludzi. Tak się nie da żyć – alarmuje mieszkanka jednego z budynków wielorodzinnych przy ul. Sandomierskiej w Kielcach.
Kielczanka informuje, że w całym pionie jedenastokondygnacyjnego budynku przestało działać ogrzewanie. Mimo telefonów oraz próśb wysyłanych do administracji Kieleckiej Spółdzielni Mieszkaniowej zarządzającej budynkiem, w części mieszkań nadal jest zimno.
Anna Tłuszcz, prezes spółdzielni KSM przyznaje, że w tym tygodniu doszło do poważnej awarii, która doprowadziła do odcięcia od sieci ciepłowniczej prawie połowy bloków, zarządzanych przez KSM. Jednak największe problemy z ogrzewaniem pojawiły się właśnie w budynkach przy ul. Sandomierskiej.
– Do usterki doszło dwa dni temu. Obecnie w większość mieszkań usterkę usunięto. Jednak nadal zdarzają się pojedyncze przypadki zapowietrzonych grzejników. Nasi pracownicy będą jeszcze dzwonić do mieszkańców i sprawdzać sytuację. Usuwaniem problemu zajmuje się Zakład Energetyki Cieplnej naszej spółdzielni. Po otrzymaniu zgłoszenia, pracownik ZEC jest wysyłany do wskazanego mieszkania w celu sprawdzenia instalacji i jej odpowietrzenia – tłumaczy.
– Przepraszam za zaistniałą sytuacje i jeszcze raz podkreślam, że w przypadku problemów z ogrzewaniem proszę o jak najszybsze skontaktowanie się z ZEC-em – dodaje prezes KSM.
Anna Tłuszcz informuje, że powodem przerwania dostaw ciepła była awaria przepompowni Zakładu Energetyki Cieplnej KSM.
Z ZEC można kontaktować się od poniedziałku do piątku w godz. 7-15 pod numerem tel. 41 34-15-540, w godz. 15–22 po numerem tel. 503-918-688, a także od godz. 15–7 oraz w weekendy i święta pod numerem tel. 506-503-706.