Za mała sukienka, zbyt ciasne spodnie, sprzęt, który nie jest nam potrzebny. Rozpakowując świąteczne prezenty jedni z nas się ucieszyli, drudzy niekoniecznie. Co więc można zrobić z nietrafionym prezentem?
– Najlepiej zapytać sprzedawcę, czy jest możliwa wymiana lub zwrot – mówi Małgorzata Płaszczyk-Waligórska, powiatowy rzecznik konsumentów ze Strzelec Opolskich. – Jeżeli przez internet to nie ma problemu. To mamy 14 dni na zwrot. W razie czego spokojnie rozpakujemy, stwierdzamy, że nie – to odsyłamy po świętach. Natomiast jeżeli się okazuje, że niestety prezent był nietrafiony, był kupiony w sklepie stacjonarnym. Nie ma prawa zwrotu i nie godzi się sprzedawca, żeby wymienić na coś innego, bo najczęściej się godzi, to albo podarujemy komuś innemu, albo sami sprzedamy w internecie – dodaje.
– To jest normalne, że prezenty są nietrafione. Albo nie pasuje rozmiar, albo kolor – mówi pani Kamila, która pracuje w sklepie odzieżowym w Strzelcach Opolskich. – Dzisiaj jeszcze tak nie było, ale podejrzewam, że się zaczną te zwroty. Bądź wymiana na inny towar. Mamy taką możliwość i zawsze pod tego klienta idziemy. Czas zwrotu bądź wymiany u nas określony jest na 30 dni, czyli pełen miesiąc od daty zakupu – dodaje.
Rzeczniczka konsumentów dodaje, że kupując produkty warto pytać, czy w razie czego, będzie można je wymienić lub oddać. To pozwoli nam uniknąć nieprzyjemnych sytuacji.