W poniedziałek (15 stycznia) mieszkanka Buska–Zdroju opublikowała w internetowym portalu ogłoszeniowym ofertę sprzedaży sukienki.
Jeszcze tego samego dnia odezwała się potencjalna nabywczyni. Jednak 20-latka zamiast zarobić 100 zł straciła 17,9 tys. zł. Strata była konsekwencją kliknięcia w link podany w wiadomości od przestępcy, który miał przekierować na rzekomą stronę internetową firmy kurierskiej.
Do buskich policjantów zgłosiła się 20-letnia mieszkanka Buska–Zdroju. Zawiadomiła, że została oszukana. W popularnym portalu internetowym opublikowała ofertę sprzedaży sukienki. Wartość sprzedawanej odzieży wyceniła na 100 zł. Jeszcze tego samego dnia, za pomocą komunikatora internetowego odezwała się potencjalna nabywczyni. Napisała, że opłaciła kuriera i zleci odbiór przesyłki. Poprosiła o dane adresowe, a na e-maila wysłała wiadomość z linkiem, gdzie sprzedająca miała odebrać zapłatę. Jak się później okazało, było to oszustwo.
Pokrzywdzona postępowała zgodnie ze wskazówkami przestępcy. Kobieta potwierdziła realizację trzech kodów BLIK, każdy na kwotę 3 tys. zł. Gdy później zalogowała się na stronę swojego banku, okazało się, że z jej konta wykonano przelew na kwotę 8,9 tys. zł. Łącznie przestępcy oszukali kobietę na 17,9 tys. zł.