Na obwodnicy Wąchocka zamontowano imponująco wyglądający „tunel” z prefabrykatów. Mimo zimy prace na budowie trwają, ale są prowadzone w ograniczonym zakresie.
Dwujezdniowa obwodnica Wąchocka będzie miała ok. 11,5 km długości. Droga zostanie poprowadzona nowym śladem od granicy Skarżyska-Kamiennej do granicy Starachowic. Parszów ominie po stronie północnej, a Wąchock po stronie południowej.
W ramach rozpoczętej w lipcu 2022 roku inwestycji wybudowane zostaną cztery skrzyżowania z drogami powiatowymi i gminnymi, 16 wiaduktów, trasy dojazdowe, mosty nad rzeką Żarnówką, dwa przejścia dla zwierząt, chodniki i oświetlenie uliczne oraz przejście podziemne dla pieszych.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że obecnie trwa zimowa przerwa kontraktowa. Warunki atmosferyczne pozwalają na prowadzenie prac, ale w bardzo ograniczonym zakresie. Montowane są między innymi bariery energochłonne, betonowane są ściany oporowe oraz przygotowywane jest podłoże pod ustawienie rusztowań.
Na obwodnicy Wąchocka prowadzone są także bardziej skomplikowane prace.
– Zamontowane zostały łukowe prefabrykaty, z których składa się konstrukcja obiektu mostowego nad rzeką Żarnówką. Efektem montażu jest utworzony z prefabrykatów „tunel”, w którym płynie rzeka. Nad nim, po wykonaniu całej konstrukcji mostowej, biec będzie dwujezdniowa droga krajowa nr 42 – informuje GDDKiA.
Drogowcy informują, że zaawansowanie procentowe robót budowlanych na obwodnicy Wąchocka wynosi obecnie ponad 48 proc. Nowy odcinek drogi krajowej nr 42 ma być gotowy w listopadzie 2024 roku. Budowa będzie kosztowała prawie 284 mln zł.