Budowa trasy ekspresowej S7 Miechów – Szczepanowice przebiega zgodnie z planem. Zima nie wstrzymała prac. Kiedy zatem szybciej dojedziemy do Krakowa?
Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że zaawansowanie robót wynosi obecnie ok. 75 proc.
– Wykonano już dolne warstwy nawierzchni jezdni oraz część odwodnienia drogi. Gotowe są obiekty inżynierskie, czyli mosty i wiadukty. Do zrobienia pozostały prace związane z konstrukcją tego odcinka trasy S7 oraz z budową dróg dojazdowych. Ostatnim etapem będzie ułożenie asfaltu, a następnie prace wykończeniowe, np. ustawienie ekranów, barier i oznakowania – wylicza Kacper Michna.
Zgodnie z harmonogramem, od połowy grudnia do połowy marca obowiązuje przerwa zimowa, ale mimo to budowa nie została całkowicie wstrzymana. W zależności od pogody prowadzone są prace ziemne i montaż ekranów akustycznych.
Warta prawie 162,5 mln zł budowa 5-kilometrowego odcinka trasy S7 opóźniła się między innymi ze względu na protesty mieszkańców. Obecnie, jak zapewnia GDDKiA, prace przebiegają zgodnie z harmonogramem.
– Kolejny odcinek trasy S7 ma być gotowy w sierpniu 2024 roku – deklaruje Kacper Michna.
02.01.2024. Budowa trasy ekspresowej S7 Miechów – Szczepanowice / Fot. GDDKiA
S7 od Warszawy pod Kraków
Po wybudowaniu trasa pomiędzy Miechowem i Szczepanowicami będzie drogą szybkiego ruchu, na odcinku od Warszawy, przez Radom i Kielce aż do miejscowości Widoma skąd do Krakowa jest niespełna 20 km.
Jak informowaliśmy, budowa drogi ekspresowej S7 Widoma – Kraków Nowa Huta ma się zakończyć w listopadzie 2024 roku. Odcinek ten liczy 18,3 km długości i będzie kosztował ponad 1,5 mld zł.