Ostrowiec Świętokrzyski wdrożył nowy system zarządzania siecią wodociągową. Wprowadzone rozwiązania dają możliwość stałej kontroli i szybszej reakcji w momencie awarii.
Artur Łakomiec, zastępca prezydenta miasta podkreśla, że to skok w przyszłość dla gospodarki wodnościekowej w mieście. – To jest więcej niż XXI wiek. System pozwala zero-jedynkowo wykrywać awarie i planować działanie sieci z pozycji biurka – dodaje.
Łukasz Madej, prezes Miejskich Wodociągów i Kanalizacji w Ostrowcu Świętokrzyskim zauważył, że system już na samym początku pokazał swoją użyteczność.
– Tylko w styczniu udało nam się już usunąć kilka awarii, a podejrzewamy, że wcześniej nie były one wykryte przez długi czas. Taką awarie mieliśmy np. na byłych terenach hutniczych. Po jej usunięciu radykalnie zmniejszyła się ilość przepływającej wody w rejonie ul. Świętokrzyskiej, czy Traugutta – zaznacza.
Zbigniew Sierdziński, prezes firmy KartGIS podkreślił, że sam system może oznaczać spore oszczędności dla miasta.
– Chcę wyrazić moją ogromną wdzięczność załodze za wysiłek włożony w digitalizację poszczególnych komponentów. Jestem optymistą i jestem przekonany, że inwestycja ta przyniesie szybki zwrot kosztów dzięki oszczędzaniu wody – mówi.
Sieć wodociągowa w Ostrowcu Świętokrzyskim ma około 400 km długości. Inwestycja kosztowała ponad 3,4 mln zł.