W Starostwie Powiatowym w Opatowie otwarto w poniedziałek (5 lutego) zmodernizowaną siedzibę wydziału komunikacji, transportu i dróg, podsumowano również prace remontowe prowadzone w całym budynku. Dzięki modernizacji urząd zyskał systemy informatyczne i lepsze zabezpieczenia przeciwpożarowe.
Podczas remontu siedzibę starostwa doposażono w dodatkowe elementy chroniące metalową konstrukcję obiektu. Prace były konieczne, ponieważ przestarzała konstrukcja groziła przegrzaniem się w czasie pożaru, a to z kolei mogłoby skutkować zawalaniem się budynku. Dodatkowym elementem zabezpieczającym są też nowe klapy oddymiające i system hydrantów.
Cały budynek urzędu został dostosowany również do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na posadzkach pojawiło się oznakowanie poziome dla niewidomych, natomiast dla niesłyszących powstał dodatkowy system informacji głosowej.
Tomasz Staniek, starosta opatowski podkreśla, że zmieniło się także rozmieszczenie poszczególnych wydziałów. Te najczęściej wizytowane przez interesantów znajdują się blisko wejścia, na przykład wydział komunikacji, transportu i dróg.
– Z wydziału komunikacji rocznie korzysta około 30 tys. osób. Dlatego też zdecydowaliśmy się na wprowadzenie systemu kolejkowego, który pozwoli usprawnić pracę urzędników. Ważne jest też uruchomienie Biura Obsługi Klienta. W tym miejscu interesanci otrzymają najważniejsze informacje od dyżurującego asystenta – mówi starosta.
Tadeusz Bieniek, kierownik wydziału komunikacji w starostwie zauważa, że zwiększyła się jego przestrzeń.
– Standard i warunki pracy zdecydowanie się poprawiły. Mamy nowe meble i świeżo wyremontowane pomieszczenia. Cała infrastruktura, z której korzystają pracownicy jest na miarę XXI wieku. Jedynie stanowiska pozostały z nami te same – dodaje kierownik.
Małgorzata Jalowska, wicestarosta opatowski podkreśliła, że wykonany remont to udogodnienia nie tylko dla mieszkańców, ale też poprawa warunków pracy urzędników.
Podobną opinię wyraziła Bożena Kornacka, przewodnicząca rady powiatu. Jak zauważyła, nowy wygląd wnętrza budynku i atmosfera jaka jest zapewniana przez urzędników, z pewnością przekonają mieszkańców, że starostwo to przyjemne miejsce.
Całkowity koszt inwestycji to 4,3 mln zł, a prace remontowe trwały około 6 miesięcy. Ponad 2 mln zł zostało pozyskane z rezerwy budżetu państwa, pozostała część kwoty uzupełniona została z budżetu powiatu.