Wzajemna promocja imprez, misje gospodarcze i współorganizacja targów w Polsce i Katarze – to główne założenia porozumienia, które Targi Kielce zawarły dziś (środa, 21 lutego) z katarską grupą Dar Al-Sharq.
Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce mówi, że Katar to bogaty kraj, który ma duże potrzeby, z czego mogą skorzystać polskie firmy.
– Sądzę, że będziemy mogli pomóc polskim producentom, którzy się u nas wystawiają i stworzyć im dobre warunki do pokazania się na targach w Katarze. Dotyczy to zarówno targów branży artykułów dziecięcych, ale nie tylko. Nasz partner będzie organizował także misje gospodarcze na targi odbywające się w naszym ośrodku – przybliża.
Paweł Kułaga, prezes Katarsko-Polskiej Izby Gospodarczej dodaje, że Dar Al-Sharq, to wiodąca grupa organizująca targi w Katarze, jak i w krajach sąsiednich Zatoki Perskiej, w Arabii Saudyjskiej, czy Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
– To są bardzo obiecujące rynki, jeśli chodzi o artykuły dla dzieci i młodzieży. Polskie firmy będą miały okazję wystawić się w Katarze na jesieni – zapewnia.
Dar Al-Sharq to Grupa Mediów, która organizuje „Kids Expo” od 20 do 23 listopada 2024 roku w Centrum Wystawowym i Kongresowym w Dosze. Kids Expo to specjalistyczna wystawa, która gromadzi pod jednym dachem wszystko, co niezbędne dla dzieci w zakresie edukacji, zdrowia, kultury i rozrywki od narodzin do 13. roku życia.
Dar Al Sharq to także wydawnictwo składające się z grupy firm, które oferują swoim klientom pełen zakres usług związanych z drukiem, prasą, wydawnictwem i dystrybucją. Jest właścicielem wiodącego dziennika w Katarze – The Peninsula. Z ponad 65 milionami odsłon w 2020 r., thepeninsula.qa (thepeninsulaqatar.com) jest najpopularniejszym serwisem informacyjnym – zarówno w języku angielskim, jak i arabskim – w Katarze.