Nowoczesna infolinia telefoniczna, chatbox oraz voicebox. Kielecki urząd miasta chce być jeszcze bliżej kielczan. Ma to umożliwić Miejskie Centrum Kontaktu.
Internetowa platforma ułatwi mieszkańcom miasta dostęp do ważnych informacji oraz usług bez wychodzenia z domu. Wcześniej jednak mieszkańcy mogą zasugerować urzędnikom, czego oczekują od nowej witryny.
Marcin Januchta, rzecznik prezydenta Kielc informuje, że nowy portal internetowy jest jednym z elementów wdrażania platformy Smart City. Jednocześnie przypomina, że projekt jest realizowany dzięki pozyskanemu w ubiegłym roku dofinansowaniu z rządowego programu Polski Ład.
– Mamy świadomość, że urząd musi wyjść naprzeciw potrzebom mieszkańców. Dlatego, aby ułatwić załatwianie różnego rodzaju spraw bądź pozyskiwanie informacji, nie tylko w godzinach funkcjonowania urzędu, ale też poza nimi, zdecydowano o stworzeniu Miejskiego Centrum Kontaktu – tłumaczy.
Projekt przedsięwzięcia obejmuje adaptację pomieszczeń oraz zakup wyposażenia potrzebnego do uruchomienia Miejskiego Centrum Kontaktu (MCK). Są to m.in. serwery, zestawy komputerowe, aparaty telefoniczne, czy też nowe oprogramowanie i usługi związane z jego wdrożeniem.
– Władze miasta do obsługi MCK planują wykorzystać chatboty, voiceboty oraz stworzyć call center, gdzie pod jednym numerem telefonu będzie można uzyskać szereg informacji. Z kolei chatbot, czy też voicebot będą pozwalały na szybkie przekazywanie informacji poza godzinami pracy urzędu. Popołudniami w weekendy, a nawet nocą – wyjaśnia.
W sprawie platformy prowadzone są obecnie konsultacje społeczne. Marcin Januchta dodaje, że kielczanie mogą wskazać, jakich informacji najczęściej szukają lub jakie sprawy chcieliby załatwiać poprzez Miejskie Centrum Kontaktu. Opinie można zgłaszać do 29 marca. Po zakończeniu konsultacji ogłoszony zostanie przetarg na wyłonienie wykonawcy projektu. Miasto na jego realizację ma czas do trzech lat. Wartość projektu jest szacowana na kwotę ponad 2 mln zł. Rządowe wsparcie wynosi 90 proc.