czwartek, 15 maja 2025
101,4 MHz | 90,4 Kielce | 100,00 MHz Włoszczowa  dab logo M10D 215,072 MHz                    Zadzwoń do studia 41 200 20 20          
Brak wyników
Pokaż wszystko
Radio Kielce
  • REGION
    • ŚWIĘTOKRZYSKIE
    • KIELCE
    • BUSKO-ZDRÓJ
    • JĘDRZEJÓW
    • KAZIMIERZA WIELKA
    • KOŃSKIE
    • OPATÓW
    • OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    • PIŃCZÓW
    • SANDOMIERZ
    • SKARŻYSKO-KAMIENNA
    • STARACHOWICE
    • STASZÓW
    • WŁOSZCZOWA
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
    • WIADOMOŚCI SPORTOWE
    • KORONA KIELCE
    • INDUSTRIA KIELCE
  • KULTURA
    • AKTUALNOŚCI
    • INFORMATOR KULTURALNY
    • RECENZJE
  • CO NA DROGACH
  • ZDROWIE
  • MULTIMEDIA
    • ZDJĘCIA
    • GALERIA KUBALSKI & TASZŁOW
    • WIDEO
    • PODCASTY
  • POGODA
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
    • FOLK RADIO
    • PODCASTY
    • PROJEKT PRACA
    • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
    • ZOOM NA WIEŚ
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • AUDYCJE RADIA KIELCE
    • KONTAKT
    • DZIENNIKARZE
    • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
    • STUDIO GRAM
    • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
    • WARUNKI KORZYSTANIA
    • REGULAMIN KONKURSÓW ANTENOWYCH
    • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • ABONAMENT RTV
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
    • BIP
Radio Kielce
  • REGION
    • ŚWIĘTOKRZYSKIE
    • KIELCE
    • BUSKO-ZDRÓJ
    • JĘDRZEJÓW
    • KAZIMIERZA WIELKA
    • KOŃSKIE
    • OPATÓW
    • OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    • PIŃCZÓW
    • SANDOMIERZ
    • SKARŻYSKO-KAMIENNA
    • STARACHOWICE
    • STASZÓW
    • WŁOSZCZOWA
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
    • WIADOMOŚCI SPORTOWE
    • KORONA KIELCE
    • INDUSTRIA KIELCE
  • KULTURA
    • AKTUALNOŚCI
    • INFORMATOR KULTURALNY
    • RECENZJE
  • CO NA DROGACH
  • ZDROWIE
  • MULTIMEDIA
    • ZDJĘCIA
    • GALERIA KUBALSKI & TASZŁOW
    • WIDEO
    • PODCASTY
  • POGODA
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
    • FOLK RADIO
    • PODCASTY
    • PROJEKT PRACA
    • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
    • ZOOM NA WIEŚ
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • AUDYCJE RADIA KIELCE
    • KONTAKT
    • DZIENNIKARZE
    • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
    • STUDIO GRAM
    • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
    • WARUNKI KORZYSTANIA
    • REGULAMIN KONKURSÓW ANTENOWYCH
    • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • ABONAMENT RTV
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
    • BIP
Brak wyników
Pokaż wszystko
Radio Kielce

O zmianie pracy myśli 44,9 proc. zatrudnionych

PAP
2024-04-08 16:00
3 min. czytania
A A
Firmy nie chcą już dużych biur

Fot. canva.com

Udostępnij na FacebookUdostępnij na TwitterEmail

Czytaj również

Wzrośnie zasiłek dla bezrobotnych

Wzrośnie zasiłek dla bezrobotnych

2025-04-11
Umów o dzieło najmniej w historii

Umów o dzieło najmniej w historii

2025-03-21

36,2 proc. firm borykało się w ostatnich miesiącach z odchodzeniem pracowników, z kolei 44,9 proc. zatrudnionych myśli o zmianie pracy – wynika z badania „Barometr Rynku Pracy” Gi Group Holding. Jednocześnie 38,2 proc. przedsiębiorców nie ma planów, jak zapobiec rotacji personelu.

Badanie „Barometr Rynku Pracy” Gi Group Holding pokazało, że podobnie jak w ubiegłym roku, 78 proc. pracodawców zamierza utrzymać poziom zatrudnienia w najbliższym kwartale. Oznacza to, że przed firmami stoją wyzwania związane zarówno z ograniczeniem rotacji, jak i pozyskaniem pracowników mających oczekiwane kompetencje, ponieważ 44,9 proc. zatrudnionych myśli o zmianie pracy. Jest to najwyższy wynik od 2018 roku – podkreślili autorzy badania. 47 proc. spośród zainteresowanych zmianą pracy chce odejść z powodu zbyt niskiego wynagrodzenia, 32 proc. nie widzi perspektyw na awans zawodowy, a 29 proc. oczekuje większych możliwości rozwoju.

Z badania wynika także, że 36,2 proc. firm wskazało na problem z odchodzeniem pracowników, przy czym 38 proc. nie ma sprecyzowanych planów, jak przeciwdziałać rotacji.

Według danych przedstawionych w „Barometrze Rynku Pracy” 58 proc. pracodawców zamierza utrzymać dotychczasowy poziom zatrudnienia bez rekrutacji nowych pracowników, a 20 proc. bierze pod uwagę zatrudnienie nowych osób.

„Tegoroczne wyniki pokazują, że pracodawcy sięgają po coraz bardziej zróżnicowane rozwiązania, by zapobiec odejściom pracowników. Zauważalny spadek popularności motywatorów finansowych może wynikać z ograniczeń budżetowych. Może jednak oznaczać również poszukiwanie bardziej kompleksowych i długoterminowych rozwiązań, ukierunkowanych na budowanie zaangażowania i lojalności pracowników” – skomentował Marcos Segador Arrebola z Gi Group Holding Polska.

Najczęstszym sposobem na skłonienie pracowników do pozostania przy dotychczasowym zatrudnieniu są podwyżki wynagrodzeń. Wskazało na nie 22,5 proc. przedsiębiorców. Odsetek ten zmniejszył się jednak w porównaniu do wyników ubiegłorocznego sondażu, w którym ten krok zadeklarowało 24,5 proc. firm. Jeszcze większy spadek popularności tego rozwiązania widać w zestawieniu z wynikami sprzed dwóch lat, kiedy podwyżki wynagrodzeń pracowników zapowiedziało 30,6 proc. ankietowanych przedsiębiorstw.

Spadł również odsetek pracodawców stosujących systemy premiowe. Obecnie sięga po nie 12,2 proc. firm, rok wcześniej było ich 14,5 proc. Zauważalny jest za to wzrost zainteresowania oferowaniem benefitów pracowniczych – 13,9 proc. wobec 7 proc. rok temu. Mniej firm niż w ubiegłym roku decyduje natomiast na inwestowanie w szkolenia pracowników. Odsetek ten spadł z 16,8 proc do 13,1 proc.

Najczęściej podawaną przez pracodawców przyczyną trudności z pozyskaniem pracowników są zbyt wygórowane oczekiwania finansowe kandydatów. Wskazało na to 48,4 proc. badanych, podczas gdy w zeszłym roku odsetek ten wyniósł 25,3 proc. Problem w braku kandydatów na rynku widziało 30 proc. przedsiębiorców. W ubiegłym roku było ich 74 proc. Przy tym w porównaniu do ubiegłorocznych wyników wzrósł odsetek pracodawców wskazujących na niedopasowanie kompetencji kandydatów do wymagań – z 32,9 do 38,6 proc.

Badanie przeprowadzone wśród osób planujących zmianę pracy pokazuje, że czynniki finansowe nie tylko nadal odgrywają kluczową rolę, ale ich znaczenie wzrosło w stosunku do zeszłego roku. Podwyżka wynagrodzenia i dodatkowe premie to wciąż główne czynniki motywujące pracowników – odpowiednio 90 i 85 proc. do pozostania w obecnej firmie.

Oprócz kwestii finansowych, przy podejmowaniu decyzji o pozostaniu w dotychczasowym miejscu pracy znaczenie miałyby również większe możliwości rozwoju zawodowego i poprawa atmosfery w miejscu pracy – po 75 proc. wskazań, a także działania zapewniające równowagę między życiem prywatnym a zawodowym – 72 proc.

Tagi: praca

CZYTAJ RÓWNIEŻ

Wzrośnie zasiłek dla bezrobotnych

Wzrośnie zasiłek dla bezrobotnych

2025-04-11
Umów o dzieło najmniej w historii

Umów o dzieło najmniej w historii

2025-03-21
Jakie wyzwania stoją przed polskim rynkiem pracy?

Jakie wyzwania stoją przed polskim rynkiem pracy?

2024-11-27
Dawne tradycje Wigilii Bożego Narodzenia

Wigilia dniem wolnym od pracy? Minister zabrał głos

2024-10-30
MA Polska / Fot. Robert Felczak - Radio Kielce

Zwolnienia grupowe w kieleckiej fabryce. Pracę straci co piąta osoba

2024-10-24
11.10.2024. Kielce. Obchody jubileuszu 105 lat istnienia Państwowej Inspekcji Pracy / Fot. Wiktor Taszłow - Radio Kielce
ZDJĘCIA

Przed jakimi wyzwaniami stoi PIP?

2024-10-11
Niemal połowa Polaków dorabia poza głównym zatrudnieniem

Niemal połowa Polaków dorabia poza głównym zatrudnieniem

2024-09-19
Ustawa Kamilka nie odnosi się do kwestii dawania prezentów nauczycielom

Jak podnieść prestiż zawodu?

2024-09-17
folkradio.pl

KRAJ

Nie możemy całkowicie zapomnieć o energii z paliw kopalnych

Wojsko otrzyma ok. 10 tys. dronów kamikadze Warmate

Siekierski: polskie rolnictwo wymaga restrukturyzacji

IMGW ostrzega przed burzami m.in. w centralnej części kraju

Tarcza Wschód powinna być wpisana w regionalne plany obrony NATO

Wzrośnie zasiłek pogrzebowy. Jest decyzja

Miliardy złotych na modernizację służb mundurowych

W niedzielę w Sandomierzu wieczór wyborczy Rafała Trzaskowskiego

NASK ostrzega. „Możliwa próba ingerencji w kampanię wyborczą”

Więcej firm i pracowników wybiera elastyczną pracę

AKTUALNOŚCI

  • ŚWIĘTOKRZYSKIE
  • POLSKA
  • SPORT
  • KULTURA
  • ZDROWIE
  • CO NA DROGACH
  • ZOOM NA WIEŚ
  • STREFA MUNDURU
  • GALERIE ZDJĘĆ
  • WIDEO
  • POGODA
  • PATRONATY

WIADOMOŚCI LOKALNE

  • KIELCE
  • BUSKO-ZDRÓJ
  • JĘDRZEJÓW
  • KAZIMIERZA-WIELKA
  • KOŃSKIE
  • OPATÓW
  • OSTROWIEC-ŚWIĘTOKRZYSKI
  • PIŃCZÓW
  • SKARŻYSKO-KAMIENNA
  • STARACHOWICE
  • STASZÓW
  • WŁOSZCZOWA

RADIO KIELCE

  • KONTAKT
  • DZIENNIKARZE
  • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
  • RAMÓWKA
  • STUDIO GRAM
  • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • ABONAMENT RTV
  • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
  • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
  • BIP

PORTALE RADIA KIELCE

  • PODCASTY
  • FOLKRADIO
  • PROJEKT PRACA
  • ZOOM NA WIEŚ
  • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
  • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
  • POLACY RATUJĄCYCH ŻYDÓW
logo300

Radio Kielce - największe radio w regionie świętokrzyskim.

ul. Radiowa 4, 25-317 Kielce

tel. 41 363 05 00

radio@radiokielce.pl

101,4 MHz Świętokrzyskie
90,4 MHz Kielce
100,0 MHz Włoszczowa
215,072 MHz / KANAŁ 10D

OBSERWUJ NASZE PROFILE

Copyright © Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Kielcach "Radio Kielce" S.A. 2025.
g-news logo
Brak wyników
Pokaż wszystko
  • REGION
    • ŚWIĘTOKRZYSKIE
    • KIELCE
    • BUSKO-ZDRÓJ
    • JĘDRZEJÓW
    • KAZIMIERZA WIELKA
    • KOŃSKIE
    • OPATÓW
    • OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    • PIŃCZÓW
    • SANDOMIERZ
    • SKARŻYSKO-KAMIENNA
    • STARACHOWICE
    • STASZÓW
    • WŁOSZCZOWA
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
    • WIADOMOŚCI SPORTOWE
    • KORONA KIELCE
    • INDUSTRIA KIELCE
  • KULTURA
    • AKTUALNOŚCI
    • INFORMATOR KULTURALNY
    • RECENZJE
  • CO NA DROGACH
  • ZDROWIE
  • MULTIMEDIA
    • ZDJĘCIA
    • GALERIA KUBALSKI & TASZŁOW
    • WIDEO
    • PODCASTY
  • POGODA
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
    • FOLK RADIO
    • PODCASTY
    • PROJEKT PRACA
    • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
    • ZOOM NA WIEŚ
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • AUDYCJE RADIA KIELCE
    • KONTAKT
    • DZIENNIKARZE
    • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
    • STUDIO GRAM
    • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
    • WARUNKI KORZYSTANIA
    • REGULAMIN KONKURSÓW ANTENOWYCH
    • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • ABONAMENT RTV
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
    • BIP

Copyright © Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Kielcach "Radio Kielce" SA 2025.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Kontynuując przeglądanie wyrażasz zgodę na ich używanie. Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony Polityki prywatności.