Prawie 26 tys. zł straciła 47–letnia mieszkanka Skarżyska–Kamiennej.
W czwartek (25 kwietnia) do skarżyskiej jednostki policji zgłosiła się kobieta i poinformowała, że blisko pięć godzin wcześniej odebrała telefon od kobiety podającej się za pracownika banku, która poinformowała, że jej finanse są zagrożone.
Rzekomo bank odnotował próbę zaciągnięcia kredytu na jej dane osobowe. „Konsultantka” doradziła, że trzeba działać szybko i gdy tylko skontaktuje się z nią pracownik działu bezpieczeństwa należy wykonywać jego polecenia. Pokrzywdzona otrzymała wiadomość tekstową z instrukcją do zainstalowania aplikacji zoom, gdzie kilkukrotnie kontaktował się z nią mężczyzna. Polecił jej przelanie zgromadzonych środków finansowych na rachunek bieżący, a następnie na dwa podane przez niego konta.
Okazało się, że kobieta łącznie straciła blisko 26 tys. zł. Gdy zorientowała się, że mogła paść ofiarą oszustów było już za późno.
Policja apeluje, aby w takich sytuacjach powiadomić swój bank lub zadzwonić pod numer 112.