3 tys. zł stracił 43-letni mieszkaniec gminy Opatów. Z mężczyzną skontaktowała się osoba podająca się za pracownika banku. Oferta dotycząca zwiększenia limitu płatności blikiem. Nieświadomy oszustwa mężczyzna po dwukrotnym wygenerowaniu kodu blik dokonał transakcji, tracąc pieniądze.
W czwartkowe popołudnie (9 maja) do Komendy Powiatowej Policji w Opatowie zgłosił się mężczyzna który poinformował że prawdopodobne padł ofiarą oszustwa.
Z jego relacji wynikało, że zadzwoniła kobieta, przedstawiająca się jako pracownik banku. Konsultantka przedstawiła ofertę zwiększenia limitu płatności blikiem. Mężczyzna postanowił skorzystać z propozycji.
Wówczas rozmówczyni poprosiła go o wygenerowanie kodu blik aby zabezpieczyć pieniądze, które następnie miały zostać zwrócone. Finalnie mężczyzna wygenerował dwa kody na łączną kwotę 3 tys. zł.
Po tym rozmowa została przerwana, a pracownik banku rozłączył się. Wówczas zorientował się, że padł ofiarą oszustwa. Potwierdziła to wizyta w oddziale banku.