Na mapie Chmielnika pojawiło się nowe miejsce. To Punkt Promocji i Informacji Turystycznej na rynku. Ma służyć zarówno turystom, jak i mieszkańcom.
Paweł Wójcik, burmistrz Chmielnika wyjaśnia, że obiekt ma spełniać różne funkcje, a ulokowanie go na rynku sprawia, że turyści z łatwością do niego trafią.
– To może być centrum wystawiennicze, a jednocześnie punkt informacji turystycznej oraz miejsce wsparcia lokalnych przedsiębiorców. Turysta ma tutaj otrzymać informacje na temat atrakcji na terenie miasta i gminy Chmielnik. Przygotowaliśmy materiały w postaci przewodników, czy map ze szlakami dla turystów pieszych i rowerzystów. Wszyscy zainteresowani znajdą tutaj również informacje gospodarcze dotyczące naszej gminy. Prezentujemy także rękodzieło naszych lokalnych artystów, którzy będą mogli zaprezentować swoje produkty – wymienia.
Tu informacje o swojej działalności mogą zostawić lokalne firmy, by osoby szukające konkretnych usług, będą mogły znaleźć potrzebne namiary.
– Będzie to niejako punkt wsparcia i kompletne źródło informacji w jednym miejscu – dodaje burmistrz.
Obiekt jest wkomponowany w klimat Chmielnika. Elementy architektoniczne, jak na przykład arkady nawiązują do detali widocznych w kościele czy w synagodze.
Budowa Punktu Promocji i Informacji Turystycznej w Chmielniku kosztowała około 900 tysięcy złotych, z czego prawie 80 proc. stanowiło dofinansowanie z funduszy unijnych.
Obiekt jest czynny od wtorku do niedzieli w godzinach od 12.00 do 18.00.