Kosztem prawie 287 mln zł zmodernizowany zostanie fragment linii kolejowej między Kielcami i Krakowem. Po zakończeniu prac pociągi mają jeździć szybciej. Przebudowana ma być także stacja w Kozłowie oraz przystanek w Klimontowie.
Dorota Szalacha z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. informuje, że umowa z firmą, która ma przebudować linię, została już podpisana. Prace mają potrwać 36 miesięcy, a rozpoczną się za pół roku.
Kompleksowa modernizacja obejmie 11 km linii kolejowej nr 8. Przebudowana zostanie stacja w Kozłowie i przystanek w Klimontowie. W Kozłowie zamiast kładki dla pieszych nad torami wybudowane zostanie przejście podziemne wyposażone w windy. W obu miejscowościach pasażerowie będą mogli korzystać z nowych peronów w pełni dostępnych dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Na przebudowywanym odcinku mają zostać wymienione tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dorota Szalacha dodaje, że inwestycja poprawi nie tylko komfort, ale także bezpieczeństwo podróży.
– Zwiększy się bezpieczeństwo na siedmiu skrzyżowaniach torów z drogami, ponieważ przejazdy kolejowo-drogowe zostaną wyposażone w nowe urządzenia zabezpieczające. Wybudujemy od nowa cztery mosty kolejowe i jeden wiadukt – wylicza Dorota Szalacha.
Spółka PKP PLK zapowiada, że po zakończeniu przebudowy linii kolejowej zwiększy się prędkość pociągów ze 110 do 140 km/godz.
Remont linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów podzielony jest na trzy etapy. W przypadku fragmentów Skarżysko-Kamienna – Tumlin oraz Sitkówka Nowiny – Kozłów kolejarze mają gotową dokumentację projektową. Niebawem ma się natomiast zacząć etap projektowania modernizacji odcinka Sitkówka Nowiny – Tumlin obejmującego stację Kielce Główne. Wszystkie te fragmenty linii kolejowej nr 8 mają być gotowe do 2032 roku.