Władze miasta rozstrzygnęły konkurs na stanowisko dyrektora Wydziału Administracji i Kadr. Pracą nowej jednostki w strukturach magistratu od września tego roku pokieruje Joanna Wiśniewska-Martynowicz.
Tomasz Porębski, sekretarz miasta Kielce przypomina, że Wydział Admiracji i Kadr powstał w ramach przeprowadzonej przez prezydent Agatę Wojdę reorganizacji urzędu po scaleniu dotychczas istniejącego Wydziału Kadr i Wydziału Administracji. Dodaje przy tym, że Joanna Wiśniewska-Martynowicz posiada bogate doświadczenie w pracy w administracji.
– To przede wszystkim wieloletnia pracownica Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego, gdzie pełniła funkcje m.in. wicedyrektora w wydziale polityki społecznej oraz nadzoru i kontroli. Była także dyrektorem wydział prawnego, nadzoru i kontroli. W kieleckim urzędzie miasta będzie zajmowała się głównie kwestiami związanymi z całokształtem polityki kadrowej, ale także pracami Biura Zamówień Publicznych czy obsługą informatyczną urzędu miasta – tłumaczy Tomasz Porębski.
Joanna Wiśniewska-Martynowicz jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończyła również szereg studiów podyplomowych, m.in. z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, europejskiego prawa pracy oraz nadzoru i kontroli nad jakością prawa w samorządzie terytorialnym. Posiada certyfikaty pełnomocnika systemu zarządzania jakością i audytora wewnętrznego.
Od 1999 roku pracowała w Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim. Ponadto w latach 2004-2012 była pełnomocnikiem wojewody świętokrzyskiego ds. Systemu Zarządzania Jakością.
Do jej głównych zadań w kieleckim magistracie będzie należała m.in. analiza uchwał jednostek samorządu terytorialnego, rozpatrywanie skarg na organy administracji samorządowej, analiza oświadczeń majątkowych samorządowców, wykonywanie prac wyborczych należących do wojewody czy tworzenie i opiniowanie aktów prawnych regulujących funkcjonowanie urzędu.