Chętni są, ale decyzji wciąż brak. Kielecka Straż Miejska nadal nie ma komendanta. Ogłoszony na początku lipca konkurs został unieważniony. Mimo, że swoje oferty przedstawiło sześć osób to żadna z kandydatur nie uzyskała rekomendacji komisji konkursowej.
Tomasz Porębski, sekretarz miasta wyjaśnia, że po weryfikacji do kolejnego etapu rozmów przeszły cztery osoby. Jednak po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej komisja uznała jednak że kandydaci nie spełnili oczekiwań wymaganych przez pracodawcę.
– Z tym kandydatami odbyły się rozmowy, jednak komisja konkursowa nie zdecydowała się na rekomendację żadnej z nich. W związku z tą sytuacją prezydentka Agata Wojda zdecydowała o nierozstrzyganiu tego postępowania. Dlatego w poniedziałek (20 sierpnia) ogłoszono ponowny nabór. Zasady są te same, a my liczymy na to, że wpłynie więcej kandydatur, które pozwolą nam dokonać właściwego wyboru – mówi.
Tomasz Porębski dodaje, że w konkursie mogą wziąć udział osoby, które kandydowały w pierwszym postępowaniu konkursowym.
Do głównych zadań komendanta Straży Miejskiej w Kielcach należy zarządzanie działalnością Straży Miejskiej w Kielcach i reprezentowanie jej na zewnątrz, nadzór nad realizacją ustawowych zadań Straży Miejskiej, kierowanie sprawami związanymi z działalnością finansową i administracyjną.
Kandydaci muszą posiadać wykształcenie wyższe magisterskie oraz minimum 5-letni staż zawodowy, w tym 3 lata na stanowisku kierowniczym. Wymagana jest również nienaganna opinia oraz niekaralność.
Termin dostarczenia zgłoszeń mija 29 sierpnia (włącznie). Dokumenty należy składać w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Nabór na Komendanta Straży Miejskiej w Kielcach” w siedzibie Urzędu Miasta Kielce, pok. 148, w godz. od 7.30 do 15.30 lub przesłać pocztą (decyduje data wpływu do Urzędu Miasta Kielce) na adres: Urząd Miasta Kielce, Rynek 1, 25-303 Kielce z dopiskiem: „Nabór na Komendanta Straży Miejskiej w Kielcach”.