Ostrowieccy policjanci ostrzegają przed oszustami podającymi się za pracowników banku.
W poniedziałek (21 października) 32-letnia kobieta uwierzyła, że ktoś wykorzystując jej dane i próbuje zaciągnąć kredyt. By zapobiec przestępstwu, miała wpłacić swoje oszczędności za pomocą kodów Blik na „specjalny” rachunek bankowy. Straciła 10 tys. zł.
Do ostrowieckiej komendy zgłosiła się kobieta, która padła ofiarą oszustwa. Z relacji mieszkanki Ostrowca Świętokrzyskiego wynikało, że zadzwoniła do niej osoba podająca się za pracownika banku. Oszustka poinformowała ją, że ktoś na jej dane osobowe próbuje zaciągnąć kredyt i pieniądze znajdujące się na jej koncie są zagrożone. Dlatego została poproszona o przelanie swoich oszczędności na wskazane subkonto. Fundusze miała przesłać za pośrednictwem kodów BLIK. Łącznie straciła 10 tys. zł.