Branża chemiczna i kosmetyczna, produkty spożywcze i zabawki – to zaledwie część asortymentu jaki zostanie zaprezentowany w ramach zbliżających się VI Targów Marek Własnych.
W kieleckim ośrodku wystawienniczym w środę i czwartek (6-7 listopada) będą się prezentować wystawcy z Polski, Chin, Czech, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Chorwacji.
Impreza ma charakter branżowy. Jej celem jest stworzenie przestrzeni do nawiązywania współpracy między producentami, hurtownikami i sieciami handlowymi – wyjaśnia Jakub Nogaj, menadżer projektu.
– Marki własne to produkty sprzedawane pod szyldem danej sieci handlowej lub dystrybutora, a nie pod marką producenta. Oznacza to, że produkty są wytwarzane przez zewnętrzne firmy. Natomiast później są sprzedawane przez określoną sieć sklepów lub hurtownię – tłumaczy. – Ostatnie lata pokazują, że bez marki własnej ciężko jest konkurować na rynku. Stąd otwieramy się na potrzeby naszych wystawców i organizujemy im unikalną na skalę całego kraju przestrzeń do spotkań, wymiany doświadczeń i nawiązywania współpracy – podkreśla Jakub Nogaj.
Podczas tegorocznej edycji tych targów, Kielce odwiedzą przedstawiciele 12 producentów z Polski i zagranicy. Z kolei po stronie kupców pojawią się reprezentanci takich firm jak Eurocash, Dino, Lewiatan, Społem czy Auchan.
Targom Marek Własnych będzie w tym roku towarzyszyć nowe wydarzenie pod nazwą XPand. W gronie wystawców pojawi się dzięki temu kilkudziesiąt firm z Północnej Afryki, przede wszystkim z Tunezji i Maroka. To przedsiębiorcy, którzy szukają partnerów do współpracy w Europie.