W piątek (22 listopada) do Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim zgłosiła się 41-letnia kobieta, która podczas sprzedaży żakietu padała ofiarą oszustów. W wyniku działań cyberprzestępców mieszkanka gminy Bodzechów straciła ponad 8,7 tys. zł.
Z relacji zgłaszającej wynikało, że na popularnej aplikacji internetowej wystawiła do sprzedaży żakiet. Ze sprzedającą, skontaktowała się osoba, która przesłała jej link celem potwierdzenia płatności za zakup wystawionej przez nią rzeczy. Kobieta kliknęła w przesłany link, po czym zalogowała się do bankowości elektronicznej. W tym czasie odebrała połączenie od osoby podającej się za pracownika platformy sprzedażowej. W trakcie rozmowy fałszywa pracownica poinformowała ją, że pomoże jej w dalszej transakcji.
Kolejno poleciła wpisanie wszystkich danych: hasła i loginu do konta, numeru karty, terminu ważności oraz kodu ccv. Potem poinformowała, że aby mogła płacić blikiem podczas transakcji musi zaakceptować przychodzące kody BLIK. Po zakończonej rozmowie i po ponownym zalogowaniu się do bankowości elektronicznej kobieta zobaczyła, że z jej konta zniknęła kwota ponad 8,7 tys. zł.