Organizujesz imprezę sportową lub kulturalną? Jesteś zaangażowany w przygotowania do festiwalu albo konkursu, który odbędzie się w Kielcach? Masz szansę promować stolicę regionu świętokrzyskiego. Władze Kielc przygotowują „Plan promocji Miasta Kielce na 2025 rok”. Osoby oraz instytucje zaangażowane w organizację koncertów, zawodów sportowych lub festiwali mogą przesyłać swoje pomysły do urzędu miasta.
Jacek Kowalczyk, dyrektor Wydziału Promocji, Kultury i Sportu w kieleckim urzędzie miasta przypomina, że opracowywany dokument jest elementem realizowanej „Strategii promocji Miasta Kielce 2030+” na przyszły rok.
– Co roku przygotowujemy program promocji miasta, w którym uwzględniane są wydarzenia odbywające się na terenie Kielc. To imprezy organizowane nie tylko przez miejskie instytucje, ale też prywatne i zewnętrzne podmioty. W ubiegłym roku takich wydarzeń było kilkaset. Stworzenie spójnego planu promocji miasta pozwoli organizatorom tych inicjatyw na zaplanowanie ich w taki sposób, aby nie odbywały się one w tym samym terminie – tłumaczy.
Do projektu można zgłosić dowolne wydarzenie, akcje czy pomysł, które promuje organizatorów, ich działalność ale i Kielce oraz są związane z gospodarką, kulturą, sportem lub turystyką.
– Zainteresowanie wzięciem udziału w kreowaniu tego planu jest duże. Mamy już sygnały od Targów Kielce, czy Geonatury. Przedstawione propozycje będą podzielone na kategorie. Wydarzenia sportowe, kulturalne, turystyczne, czy gospodarcze. To będzie kalendarium, które pojawi się na stronie urzędu miasta w zakładce związanej z promocją. Te informacje pokażą nam też w jakim kierunku zmierzają imprezy organizowane przez podmioty komercyjne – dodaje.
– Nie zamykamy promocji miasta wyłącznie do działań ratusza i instytucji miejskich. To w znaczący sposób ograniczałoby nasze możliwości. Osoba odwiedzająca Kielce lub otrzymująca informację o naszym mieście nie do końca musi być zainteresowana tym kto organizuje dane wydarzenie. Dlatego staramy się zaangażować podmioty prywatne tak by skoordynować to co będzie się działo w Kielcach – podkreśla Jacek Kowalczyk.
Osoby oraz instytucje zainteresowane zgłoszeniem swojego wydarzenia do planu promocji miasta mogą przesyłać swoje pomysły do 20 grudnia za pomocą elektronicznego formularza, który dostępny jest na platformie Systemu Koordynacji Promocji Miasta Kielce.
Zweryfikowane projekty zostaną uwzględnione w kalendarium wydarzeń, które znajdzie się w „Planie promocji”. Dzięki temu organizatorzy, mieszkańcy i turyści zyskają dostęp do harmonogramu atrakcji zaplanowanych w 2025 roku w Kielcach.