W piątek (20 grudnia) o godz. 22.00 wprowadzona zostanie stała organizacja ruchu m.in. na ul. Klonowej. W weekend autobusy kilku linii powrócą do regularnych tras.
Agata Wojda, prezydentka Kielc mówi, że prace udało zakończyć się dziewięć miesięcy przed terminem.
– Wraca pełny ruch na ulice Klonową, Orląt Lwowskich, Jaworskiego, Piłsudskiego. Było dla nas priorytetem, by usprawnić komunikację przez miasto na ten kluczowy ostatni weekend przed świętami, kiedy wiemy, że kielczanie są mobilni i mają mnóstwo sprawunków do załatwienia – podkreśla.
Nowością będzie nowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Jaworskiego, Piłsudskiego i Zapolskiej, przebudowano także skrzyżowanie ul. Piłsudskiego z ulicą Orląt Lwowskich.
Jeżeli chodzi o ulicę Klonową – będą na niej dwa nowe ronda. Przebudowa objęła odcinek od skrzyżowania z ul. Turystyczną do połączenia z ul. Orkana. Pierwsze rondo turbinowe znajduje się na skrzyżowaniu ul. Klonowej i Orkana. Drugie zlokalizowano na wysokości ul. Klonowej 71, aby ułatwić włączenie się do ruchu mieszkańców okolicznych budynków. Skrzyżowanie ul. Klonowej z ul. Turystyczną zostało powiększone i rozbudowane. Oprócz tego powstały nowe chodniki, drogi rowerowe, zjazdy i oświetlenie uliczne.
Barbara Damian, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach mówi, że w związku z zakończeniem remontów dostosowana będzie również komunikacja publiczna na zmodernizowanych ulicach.
– Najbardziej uciążliwe dla mieszkańców było zamknięcie ulicy Orląt Lwowskich, gdzie zlokalizowana jest m. in. przychodnia. Mieliśmy wiele zapytań o to, kiedy powrócą w te rejony autobusy. Od soboty, 21 grudnia, komunikacja miejska wraca na ulicę Orląt Lwowskich, na Klonową w dwóch kierunkach, lepsza będzie też obsługa ulicy Orkana – mówi.
Na swoje pierwotne trasy przez ulice Orląt Lwowskich wracają autobusy linii 5, 35, 102, 104, 112, N1 i N2. Natomiast autobusy linii 12, 34 i 112 jadące od Warszawskiej i Jaworskiego wracają na swoje pierwotne trasy przez Klonową i Orkana.
Inwestycja dofinansowana została z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Wartość wsparcia wyniosła blisko 23 mln zł, co stanowi 50 proc. kosztów budowy.