W Starachowicach niebawem rozpocznie się nabór wniosków do Programu Inicjatyw Lokalnych.
Polega on na wspieraniu zadań publicznych i inicjatyw proponowanych przez mieszkańców. W ciągu 10 lat zrealizowano zadania na łączną kwotę prawie 2 mln zł. Aby wystąpić z wnioskiem mieszkańcy muszą zgromadzić jako wkład własny 30 proc. szacunkowego kosztu inwestycji, pozostałe 70 proc. kosztów pokryje gmina. W tegorocznym budżecie do rozdysponowania na ten cel jest kwota 100 tys. zł, wyjaśnia prezydent Marek Materek.
– W tegorocznej edycji Programu Inicjatyw Lokalnych wnioski będzie można składać w terminie od 10 lutego do 24 lutego 2025 roku. W latach 2015-2024 wykonano lub przeznaczono do realizacji 114 wniosków na kwotę ponad 1,8 mln zł – przypomina prezydent.
W latach poprzednich dzięki zaangażowaniu dyrekcji placówek oraz rodziców, realizowane były zadania związane między innymi z wyposażeniem szkół i przedszkoli w niezbędny sprzęt do edukacji (sprzęt multimedialny), uzupełniono wyposażenie w jednostkach oświatowych (zmywarki, szafki ubraniowe, ławki, krzesełka), przeprowadzono renowację podłóg, wykonano nowe oświetlenie w sali gimnastycznej, a także zakupiono urządzenia na place zabaw oraz wykonano ulice i parkingi.
Jednym z warunków programu jest realizacja inwestycji na terenie gminy i w obiektach należących do zasobów gminy Starachowice. Dokumenty można składać do urzędu miejskiego od 10 lutego, zaznacza Rafał Piwnik ze starachowickiego magistratu.
– Należy podać nazwę i cel zadania, termin i miejsce jego realizacji, szczegółowy zakres rzeczowy czy informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania, a także kalkulację przewidywanych kosztów.
Wnioski można składać do 24 lutego, a zadania będą realizowane w tym roku.