Platforma społecznościowa X odnotowała w poniedziałek (10 marca) liczne globalne awarie – podała agencja AP. Zdaniem Elona Muska, właściciela platformy, był to „potężny cyberatak”.
Według platformy analitycznej Downdetector, która zbiera informacje od użytkowników zgłaszających usterki, na terenie Polski odnotowano trzy awarie platformy X o godzinie 11., 15. oraz 17. Łącznie problem zgłosiło ponad 12,6 tys. polskich użytkowników.
Jak podała stacja CNBC, tylko w Stanach Zjednoczonych awarię zgłosiło blisko 70 tys. użytkowników. W Wielkiej Brytanii ponad 10,8 tys. odnotowało problemy z używaniem platformy X.
Downdetector podał, że 56 proc. zgłoszonych problemów dotyczyło wersji mobilnej, a 33 proc. strony internetowej.
Musk na swoim kanale na platformie X napisał, że „miał miejsce (nadal ma miejsce) potężny cyberatak”.
– Jesteśmy atakowani każdego dnia, a to (co działo się dziś – PAP) było robione dużymi zasobami. To albo duża skoordynowana grupa albo/i jest w to zaangażowany kraj – dodał.
Jak podaje amerykański portal techrader.com do tej pory nie jest znana przyczyna awarii, lecz niektórzy komentatorzy zajmujący się cyberbezpieczeństwem sugerują, że może to być atak hakerski DDoS (Distributed Denial-of-Service czyli rozproszona odmowa usługi).