Z e-Urzędu Skarbowego korzysta obecnie ponad 17 mln użytkowników – podało w piątkowym komunikacie Ministerstwo Finansów. Ponad 2,4 mln z nich już wyraziło zgodę na e-Korespondencję z administracją skarbową.
Resort finansów podkreślił, że dzięki e-Korespondencji w e-Urzędzie Skarbowym (e-US) podatnicy mogą skontaktować się z Krajową Administracją Skarbową (KAS) – osoby, które zdecydują się na e-Korespondencję mają możliwość odbierania i wysyłania dokumentów za pomocą konta w e-US. „Dzięki temu mogą zaoszczędzić czas i w prosty sposób załatwić sprawy podatkowe” – stwierdziło MF. Użytkownicy aplikacji mobilnej e-Urząd Skarbowy mogą także wysyłać i odbierać dokumenty na swoim smartfonie.
Cytowana w informacji wiceszefowa KAS Małgorzata Krok podkreśliła, że podatnicy coraz chętniej kontaktują się z administracją skarbową elektronicznie.
– Coraz częściej wyrażają też zgodę na elektroniczne doręczenia dokumentów – zrobiło to już ponad 2,4 mln osób. Zgodę na e-Korespondencję można wyrazić np. przy okazji logowania do e-Urzędu Skarbowego w związku z rozliczeniem PIT – dodała.
Ministerstwo zaznaczyło, że 68 proc. zaświadczeń o której wnioskują klienci e-Urzędu Skarbowego jest wydawanych automatycznie. Zgodnie z przedstawionymi danymi, w e-Urzędzie Skarbowym doręczono 4,7 mln dokumentów i wysłano 3,5 mln pism.
„Osoby, które zdecydowały się na e-Korespondencję mogą w e-Urzędzie Skarbowym w prosty sposób składać dokumenty dotyczące spraw podatkowych. Dostępne kreatory i automatyczne uzupełnianie danych znacznie ułatwiają użytkownikom przygotowanie i wysłanie wybranego dokumentu czy deklaracji. Dokumenty wysyłane za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego nie wymagają podpisu elektronicznego” – podkreśliło MF.
Resort przypomniał, że użytkownicy serwisu e-Urząd Skarbowy, którzy korzystają z e-Korespondencji, mogą nie tylko wysyłać dokumenty do organów KAS, ale także odbierać je bezpośrednio na koncie w e-US i swoim smartfonie. Informację o przychodzącej korespondencji otrzymają sms-em i/lub e-mailem.
„Dokumenty składane i odbierane przez podatników w e-Urzędzie Skarbowym są przesyłane bezpiecznym kanałem komunikacji, z zachowaniem procedur bezpieczeństwa informacji. Bezpieczeństwo danych podatników jest jednym z priorytetów działania Krajowej Administracji Skarbowej” – podsumowało MF.