Klub radnych Perspektywy w kieleckiej radzie miasta proponuje tymczasowe otwarcie przejazdu przez skrzyżowanie ul. Paderewskiego i Sienkiewicza. W opinii przewodniczącego Macieja Burszteina takie rozwiązanie wpłynęłoby pozytywnie na lokalny biznes oraz usprawniłoby przejazd przez śródmieście zwłaszcza w godzinach szczytu. Obecnie przez skrzyżowanie mogą przejeżdżać tylko m.in. autobusy komunikacji publicznej, pojazdy służb miejskich oraz mieszkańcy okolicznych kamienic.
Pomysł ten popiera opozycja. Marcin Stępniewski, przewodniczący klubu Prawa i Sprawiedliwości który również uważa, że czasowa zmiana organizacji ruchu w rejonie ul. Paderewskiego i Sienkiewicza jest godna rozważenia w kontekście ułatwienia życia mieszkańcom miasta.
– Gdy ul. Paderewskiego i Czarnowska były zamykane, to wiele nowych dróg, jak np. Węzeł Żelazna jeszcze nie funkcjonowało. Teraz można spróbować tymczasowo przywrócić ruch na ul. Paderewskiego oraz Czarnowskiej i sprawdzić jakie przyniesie to rezultaty – zwraca uwagę.
Do pomysłu Macieja Burszteina ostrożnie podchodzi Wiktor Pytlak. Radny Koalicji Obywatelskiej ocenia, że propozycja szefa Perspektyw jest godna przemyślenia. Jednak w jego opinii wprowadzanie nowej organizacji ruchu nie powinno mieć żadnego wpływu na komunikację miejską.
– Obawy są stale te same. Otwarcie skrzyżowania ul. Paderewskiego i Sienkiewicza może wiązać się z tym, że jedna z dróg w centrum, czyli Paderewskiego lub Czarnowska, po których poruszają się autobusy komunikacji miejskiej zostanie zakorkowana. To z kolei będzie rodziło tylko niepotrzebne opóźnienia – komentuje.
Niewykluczone, że na jednej z najbliższych sesji pojawi się projekt uchwały dotyczący uregulowania ruchu na skrzyżowaniu ulic Paderewskiego i Sienkiewicza.
Tymczasem wszelkie złudzenia w tej sprawie rozwiewa Tomasz Zboch. Dyrektor Biura Mobilności w kieleckim ratuszu zapytany przez Radio Kielce o możliwość wdrożenia czasowego przejazdu przez ul. Paderewskiego informuje, że proponowane przez radnego Macieja Burszteina rozwiązanie nie jest obecnie brane pod uwagę. Dodaje przy tym, że przywrócenie przejazdu przez skrzyżowanie deptaka oraz śródmiejskiej ulicy byłoby problematyczne i niekorzystne z uwagi na funkcjonującą obecnie organizację ruchu.