W pierwszym kwartale br. indywidualni klienci w Polsce zarejestrowali ponad 49,4 tys. nowych samochodów osobowych, czyli o niemal 5 tys. więcej niż przed rokiem. Jednocześnie chiński producent aut MG trafił na listę najlepiej sprzedających się marek – czytamy w piątkowym „Pulsie Biznesu”.
„To jeden z najlepszych wyników dla tego okresu roku od wstąpienia Polski do Unii Europejskiej” – napisali dziennikarze „PB”. Cytowany w artykule Kamil Makula z serwisu „Superauto” dodaje, że „za 80 proc. tego przyrostu odpowiadają samochody z Chin”.
„Numerem jeden wśród chińskich marek w tym okresie było MG z prawie 1,9 tys. aut osobowych zarejestrowanych na osoby fizyczne. Na drugim miejscu znalazła się Omoda, a na trzecim Jaecco” – poinformowała gazeta. Dodała, że w sumie na prywatnych klientów zarejestrowano w I kw. br. niemal 3,9 tys. nowych chińskich aut, co daje im ok. 8 proc. udziału w rynku.
W tym okresie, najpopularniejszą marką wśród indywidualnych klientów w Polsce była Toyota, choć jak zauważył „PB” wynik ponad 8,5 tys. zarejestrowanych aut to spadek o 15 proc. rdr. „KIA z liczbą 4350 zanotowała wzrost o 4 proc., a Volkswagen aż o 65 proc. do 3985” – dodała gazeta.