35,1 procent badanych uważa, ze debaty prezydenckie miały średni wpływ na ich ostateczną decyzję o wyborze kandydata – wynika z opublikowanego we wtorek sondażu UCE Research dla Onetu. Z kolei „duży” wpływ debaty miały na decyzję 21,5 proc. respondentów, a „żaden” – na 17,4 proc. z nich.
Dokładne pytanie zadawane respondentom brzmiało: „Jaki wpływ na twoją finalną decyzję przy urnie wyborczej miały debaty prezydenckie, które do tej pory odbyły się w przestrzeni publicznej?”. Debaty miały duży wpływ na decyzję 21,5 proc. z puli badanych, a mały – na decyzje 20,6 procent. Debaty nie miały z kolei żadnego wpływu na decyzje 17,4 proc. ankietowanych. Opcję „trudno powiedzieć” wybrało 5,5 procent.
Badanie UCE Research na zlecenie Onetu zostało przeprowadzone w dniach 12-13.05.2025 metodą CAWI na próbie 1006 dorosłych Polaków w wieku 18-80 lat, którzy zamierzają głosować w tegorocznych wyborach prezydenckich.