44-letni mieszkaniec Ostrowca Świętokrzyskiego zaufał fałszywemu bankowcowi i stracił 49 tysięcy złotych.
W miniony piątek do ostrowieckiej komendy zgłosił się mężczyzna, który padł ofiarą cyberoszustów. Z jego relacji wynikało, że dzień wcześniej zadzwonił do niego nieznany mężczyzna, podający się za pracownika banku. Fałszywy „konsultant” poinformował go, że pieniądze gromadzone na jego rachunku bankowym są zagrożone i ktoś próbuje je wypłacić. Mieszkaniec Ostrowca Świętokrzyskiego, będąc przekonanym, że chroni swoje oszczędności postępował zgodnie z otrzymanymi wskazówkami. Między innymi zainstalował aplikację przy pomocy której oszuści opanowali jego komputer.
Mężczyzna wykonywał wszystkie polecenia konsultanta i w efekcie stracił 49 tys. zł.
Policja apeluje o zachowanie czujności przy wszystkich rozmowach z nieznajomymi.
Nigdy nie przekazujmy loginu i hasła do platform bankowości internetowej, danych karty płatniczej, lub numerów PIN czy kodów BLIK. Są to informacje poufne i mogą być tylko w posiadaniu ich użytkownika. Nikt nie ma prawa wymagać od nas ich podania, a prawdziwy przedstawiciel banku nigdy o to nie zapyta.